Wikia

Harry Potter Wiki

Alarte Ascendare

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Alarte Ascendare.JPG
Alarte Ascendare
Woorden:al-AR-tay A-SEND-da-ray
Type:Spreuk
Licht:Geen
Effect:Laat het object de lucht in vliegen

"Hij zwaaide met zijn toverstaf naar de slang en er volgde een harde knal, maar in plaats van te verdwijnen schoot de slang drie meter de lucht in en viel met een klap op de grond."
—Gladianus Smalhart[src]

Alarte Ascendare is een spreuk die gebruikt wordt om het desbetreffende object de lucht in de lanceren. Gladianus Smalhart gebruikt deze spreuk als hij af wil komen van een slang, die Draco Malfidus met behulp van Serpensortia had opgeroepen tijdens de eerste bijeenkomst van de Duelleerclub in 1992.

Bekende GebruikersEdit

EtymologieEdit

Alarte is Latijn voor gevleugelde terwijl Ascendare is een Latijnse werkwoord betekent 'klimmen' of 'op te stijgen'. Daarom kan de hele bezwering worden gelezen als "gevleugelde beklimming".

Achter de schermenEdit

  • Barto Krenck Jr. (vermomd als Alastor Dolleman) kan gebruik van deze spreuk hebben gemaakt toen hij Draco Malfidus in een fret transformeerden en hem vervolgens in de lucht gooide.
  • Alarte Ascendare kan nauw verwant  worden aan de betovering Ascendio die werd gebruikt in de verfilming van Harry Potter en de Vuurbeker. Beide spreuken heffen hun doelstellingen hoog in de lucht op, met de belangrijkste verschil is de doelgroep - Ascendio lanceert de gebruiker in de lucht, terwijl Alarte Ascendare lanceert het doel waarop de staf is gericht.

Zie ookEdit

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki