Wikia

Harry Potter Wiki

Antioch Prosper

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harry potter 055.PNG

Antioch en de Zegevlier

Antioch Prosper
Object informatie
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw Familie Prosper

Antioch Prosper is een fictief personage uit de Harry Potter-boekenreeks van J.K. Rowling. Hij wordt voor het eerst genoemd in het zevende en tevens laatste deel, Harry Potter en de Relieken van de Dood. Antioch was de oudste van de gebroeders Prosper.

Volgens De Vertelsels van Baker de Bard ontmoetten de gebroeders Prosper op een dag De Dood. Ieder mocht één wens doen. Antioch wensde de beste toverstok van de hel wereld en zo kreeg hij de Zegevlier, Cadmus kreeg de Steen van Wederkeer en Ignotus kreeg de Mantel van Onzichtbaarheid. Cadmus haalde een geliefde terug, die alsnog niet echt tot leven kwam en hij pleegde zelfmoord. Ignotus kon echter De Dood ontlopen door zich onder zijn Mantel te verschuilen en leefde zo een lang leven. Antioch gebruikte de Zegevlier om te duelleren. Hij won al zijn duels door de kracht van zijn toverstok. Dit wekte jaloezie op bij vele andere tovenaars. Op een dag werd zijn keel doorgesneden in zijn slaap en nam zijn moordenaar de Zegevlier met zich mee. Daardoor is het nu nog steeds zo dat wie de vorige eigenaar van de Zegevlier verslaat de nieuwe eigenaar van de beste toverstok in de wereld wordt. In de praktijk wordt de vorige eigenaar vaak vermoord, maar ontwapenen of anderszins verslaan volstaat ook.

Zegevlier

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki