Wikia

Harry Potter Wiki

Asmodom Mergel

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Asmodom Mergel is de vader van Merope en Morfin Mergel en daarmee de grootvader van Voldemort . Hij is een afstammeling van Zalazar Zwadderich en is ook een Sisseltong .

WoonomgevingEdit

Asmodom woont in het Huis Mergel in Havermouth.

UiterlijkEdit

Asmodom is kleiner dan zijn zoon Morfin en merkwaardig gebouwd: Zijn schouders zijn heel breed en zijn armen onnatuurlijk lang. Samen met zijn helderbruine ogen, zijn korte, borstelige haar en gerimpelde gezicht ziet hij eruit als een sterke oude aap. Hij heeft vuile, vergeelde vingers.

EigenschappenEdit

Net als Zalazar Zwadderich zelf, vindt Asmodom het ontzettend belangrijk dat mensen Volbloed zijn. Zelfs als hij bezoek krijgt van iemand van het Ministerie van Toverkunst (Bob Klare), blijft hij hem vragen of hij wel zuiver is.

Mergel kijkt nooit of er uilen zijn en weigert brieven open te maken.

AzkabanEdit

Nadat Asmodom samen met zijn zoon Morfin probeerde om Bob Klare, de medewerker van het Ministerie, aan te vallen, werd hij na verzet door het Magische Arrestatieteam opgepakt, afgevoerd en later terecht gesteld voor de Wikenweegschaar. Omdat hij behalve Klare nog diverse medewerkers van het Ministerie had verwond, werd hij veroordeeld tot een half jaar Azkaban.

Toen Asmodom en Morfin Mergel opgesloten in Azkaban, en Merope wat vrijer werd, begonnen haar toverkunsten zich ook verder te ontwikkelen. Waarschijnlijk heeft ze een Liefdesdrank gebruikt om ervoor te zorgen dat Marten Vilijn Sr. verliefd op haar werd. In plaats van op haar vader te wachten, liet ze hem een achscheidsbriefje na met een uitleg wat ze gedaan had. Sindsdien heeft Asmodom haar naam nooit meer genoemd, of ook maar haar bestaan erkend, en dat heeft misschien ook geleid tot zijn vroege dood. Asmodom was in Azkaban erg verzwakt en heeft de terugkeer van zijn zoon Morfin nooit meer meegemaakt.

Mergel familie Edit

Thomas Vilijn
 
Mary Vilijn

Asmodom Mergel

Marten Vilijn Sr.
 
Merope MergelMorfin Mergel

Marten Asmodom Vilijn

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki