Wikia

Harry Potter Wiki

Augusta Lubbermans

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Augusta Lubbermans
Object informatie
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw Albus Perkamentus

Augusta Lubbermans (Engels: Augusta Longbottom) is een personage uit de Harry Potter serie van de Britse schrijfster J.K. Rowling.

Ze is de oma van Marcel Lubbermans en de moeder van Frank Lubbermans. Augusta heeft sinds de marteling van haar zoon en schoondochter zorg gedragen voor de opvoeding van haar kleinzoon.

Augusta wil graag dat Marcel net zo'n goede tovenaar wordt als zijn ouders, maar dat lukt hem in eerste instantie niet. In zijn zesde jaar moest Marcel van haar Gedaanteverwisselingen volgen, maar Anderling wist hier een stokje voor te steken en hem te wijzen op zijn sterke punten. In het derde boek, wanneer de klas les krijgt van Remus Lupos, blijkt dat Professor Sneep de boeman van Marcel is. Wanneer Marcel de benodigde toverspreuk uitspreekt om de Boeman af te weren (Ridiculus) heeft Sneep ineens de kleren van Marcel's oma, Augusta, aan.

Na het gevecht op het Ministerie waar Marcel deel aan nam, is Augusta zeer trots op haar kleinzoon.

Augusta deed ook mee aan de Slag om Zweinstein. Zij kwam net zoals vele andere mensen uit de geheimen gaan van de Zwijnskop naar de Kamer van Hoge Nood.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki