Wikia

Bellatrix 2nd wand
Bellatrix van Detta's tweede toverstok
Geschiedenis informatie
Maker Garrick Olivander (mogelijk)
Bezitter beschrijving
Meester(s)
Bezitter(s) Bellatrix van Detta
Toverstok informatie
Bellatrix van Detta's tweede toverstok was gemaakt van een onbekend houtsoort, met een onbekende kern en lengte. Het is ook niet bekend wie de toverstok heeft geproduceerd, maar het is zeer waarschijnlijk dat dit Garrick Olivander is geweest.

Geschiedenis Edit

Deze toverstok werd door Bellatrix van Detta gebruikt nadat Ron Wemel haar tijdens de Schermutseling in Villa Malfidus in 1998 ontwapende. Het is niet bekend van welk houtsoort de toverstok is gemaakt, wat voor kern het heeft en wat er na de dood van de eigenaar mee gebeurde.

Sommige Dooddoeners waren blijkbaar geïnformeerd over de overstap van haar eerste toverstok, aangezien Totelaer Hermelien Griffel ondervraagd over haar toverstok als ze gebruikt maakt van Wisseldrank om Bellatrix te imiteren en op deze manier in te breken bij Goudgrijp. Bellatrix gebruikte deze toverstok tijdens de Slag om Zweinstein, totdat ze werd gedood door Molly Wemel.

Trivia Edit

  • Het is mogelijk dat Molly Wemel de nieuwe eigenaar van deze toverstok werd nadat ze Bellatrix van Detta had gedood.
  • In één van haar interviews zei Helena Bonham Carter dat ze deze toverstok had gekozen vanwege het mooie, oude hout.

VerschijningEdit

Bron Edit

Deze pagina is een (deelse) kopie en vertaling van de Engelse Harry Potter Wikia