Wikia

Harry Potter Wiki

Belomantie

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Belomantie is een van de oudste takken van de waarzeggerij. In de belomantie wordt de vlucht van pijlen bestudeerd.

GeschiedenisEdit

Belomantie is uitgevonden door de centaurs. Centaurs raakten geobsedeerd van het feit dat hun pijlen bijna nooit exact dezelfde route volgden. Enkele centaurs zijn dit fenomeen gaan bestuderen. Ze ontdekten dat er patronen waren in de manier hoe de pijlen vlogen en de gebeurtenissen die daarop volgden. Centaurs hebben deze tak van de waarzeggerij lang voor zichzelf weten te houden, maar toch doken er in verschillende landen ook zo'n 1600 menselijke belomantisten op. Tegen betaling mocht je bij hen een pijl afschieten en de belomantist observeerde dan het patroon van de pijl en voorspelde zo je toekomst. De centaurs waren natuurlijk woest toen ze erachter kwamen dat hun uitvinding ook door mensen werd beoefend. De centaurs van het Zwarte Woud begonnen in 1634 zelfs een veldslag tegen de menselijke belomantisten! Echter, de tovenaars wonnen de slag en dreven de centaurs weer terug naar het Zwarte Woud, voorgoed.

Tegenwoordig zijn er nog zeer weinig magiërs in aan belomantie doen. Alleen de centaurs beoefenen deze kunst nog, maar sinds ze niet meer met mensen praten, kunnen magiërs geen gebruik meer maken van hun voorspellingen.

Betekenis van enkele routes die pijlen nemenEdit

  1. Schuin omhoog, blijft eventjes hangen, valt dan kaarsrecht naar beneden: wees op je hoede! Je goede leventje zal ineens slechter worden. Wees uitermate voorzichtig om rampen te voorkomen.
  2. Gaat rechtuit en komt op de grond zonder dat de punt in de grond zit: het gaat goed met je en dit zal ook zo blijven! Je barst van geluk. Het is net alsof je een flesje Felix Fortunatis hebt opgedronken.
  3. Maakt een looping in de lucht: je zult last krijgen van een lichamelijk letsel. Hoe meer loopings, des te erger zal het letsel zijn.
  4. Gaat eerst hoog en landt dan met de punt in de grond: je normale leventje kabbelt rustig verder --> geen veranderingen
  5. Landt met de punt dieper dan 10 cm in de grond: er zal iets gebeuren dat je leven voorgoed zal veranderen. Dit kan zowel goed als slecht zijn --> Om dit zeker te weten kun je best nog een pijl afschieten om het zeker te weten.
  6. Gaat horizontaal en draait meerdere malen rond zijn eigen as: er zal iets gebeuren waar je al een hele tijd op wacht. Eindelijk verkering? Of wordt je opgenomen in het Zwerkbalteam?
  7. Heeft een scherpe afwijking naar rechts: je populariteit zal toenemen. Bedenkt wel: populair zijn is niet hetzelfde als veel vrienden hebben!
  8. Heeft een scherpe afwijking naar links: je populariteit neemt af. Pas op dat je niet alleen komt te staan!

Around Wikia's network

Random Wiki