Wikia

Harry Potter Wiki

Billywig

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Billywig
Wezen informatie
Naam
Billywig
Gebied
Australië
Classificatie Ministerie
XXX

De Billywig is een insect dat in Australië voorkomt. Het is ruim 1 cm lang en is van kleur saffierblauw. Dankzij zijn snelheid wordt de Billywig zelden opgemerkt door Dreuzels en Tovenaars merken hen vaak enkel op als ze gestoken zijn.

De vleugels van de Billywig bevinden zich op de bovenkant van diens hoofd, en de vleugels draaien extreem snel rond, en laten de Billywig snel draaien, zodat deze kan vliegen. Xenofilus Leeflang gebruikte de vleugels van de Billywig voor zijn recreatie van de Diadeem van Ravenklauw omdat hij geloofde dat ze een "bevorderde gemoedsgesteldheid" met zich meebrachten. Het lichaam van de Billywig eindigt met een lange, dunne angel aan de onderkant van zijn lichaam. Iemand die gestoken is door een Billywig zal leiden aan lichtzinnigheid, gevolgd door een zweverig gevoel. Dankzij deze bijkomende gevolgen proberen jonge Australische heksen en tovenaars de Billywigs te vangen en heb te doen steken. Maar te veel steken kunnen tot gevolg hebben dat het slachtoffer blijft ongecontroleerd zweven voor verschillende dagen. Soms kan het slachtoffer er een allergische reactie aan overhouden, met als gevolg dat ze permanent blijven zweven.

Gedroogde angels van de Billywigs worden gebruikt in verscheidene toverdranken, en men denkt dat ze ook in Ballonbruisballen zitten.

VerschijningenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki