Wikia

Harry Potter Wiki

Bloederige Baron

Overleg0
2.839 pagina's
op deze wiki

De Bloederige Baron
Biografische informatie
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Oog Kleur Zilverachtig grijs, Starend
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie

De Bloederige Baron (Engels: The Bloody Baron) is een Personage uit de Harry Potter-serie van J.K. Rowling. Hij is de afdelingsgeest van Zwadderich op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus en de enige waarvoor Foppe de Klopgeest bang is. Ook de andere geesten van Zweinstein lijken respect voor hem te hebben.

De Bloederige Baron zit onder de zilverachtige bloedvlekken. Deze vlekken zijn bloed en zijn ontstaan toen hij zichzelf doodde.

Tijdens zijn leven was de Bloederige Baron verliefd op Helena Ravenklauw, de dochter van Rowena Ravenklauw. Toen Helena de diadeem van haar moeder stal en wegvluchtte, stuurde Rowena de Bloederige Baron op haar af, omdat ze wist dat hij niet zou stoppen voordat hij haar had gevonden. Helena verstopte de diadeem in een bos in Albanië. Toen de Bloederige Baron Helena had gevonden, weigerde zij met hem mee te gaan. Hierop vermoordde de Baron Helena in een woedeuitbarsting, maar uit spijt en rouw pleegde de Baron met hetzelfde wapen zelfmoord. Sindsdien zijn beide personen spoken geworden op Zweinstein.

Helena Ravenklauw heeft dit geheim nog maar aan twee levende zielen toevertrouwd, Marten Vilijn (later Heer Voldemort) en Harry Potter. Marten Vilijn heeft Helena het geheim van de verstopplaats van de diadeem weten te ontfutselen en heeft vervolgens van de diadeem een Gruzielement gemaakt. De diadeem staat dan ook bekend als het verloren reliek van Ravenklauw. De diadeem is uiteindelijk vernietigd door Duivelsvuur opgeroepen door Korzel (die er later zelf in omkwam), een zeer krachtig en boosaardig soort vuur dat door een toverspreuk wordt opgeroepen die deel uitmaakt van de Zwarte Kunsten.

UiterlijkBewerken

In de films heeft de Baron een vrij aardig uitziend uiterlijk terwijl hij in de boeken word beschreven als angstaanjagend. In de games komt dit persoon beter terug.

VerschijningBewerken

Klik voor meer afbeeldingen van Bloederige Baron.

Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus
Zweinstein Afdelingen:
Naam van Stichter: Goderic Griffoendor · Helga Huffelpuf · Rowena Ravenklauw · Salazar Zwadderich
Afdelingshoofd: Minerva Anderling · Pomona Stronk · Filius Banning · Hildebrand Slakhoorn
Afdelingsgeest: Haast Onthoofde Henk · Dikke Monnik · Grijze Dame · Bloederige Baron

BronBewerken

Bloody Baron - Hogwarts-Ghost

De Bloederige Baron

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki