Wikia

Harry Potter Wiki

Brulbrief

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Een Brulbrief is een knalrode brief die op de voor tovenaars normale manier (met uilenpost) wordt verstuurd. Een Brulbrief wordt geschreven wanneer de schrijver zeer kwaad is op de geadresseerde. Wanneer de geadresseerde de brief opent hoort hij de afzender met magisch versterkte stem schreeuwend de brief voorlezen. Wanneer de geadresseerde de enveloppe niet opent, zal deze ontploffen en wordt de stem nog zwaarder versterkt, tot oorverdovend galmende kracht.

In Harry Potter en de Geheime Kamer ontvangt Ron Wemel een Brulbrief van zijn moeder omdat hij zijn vader's vliegende Ford Anglia heeft gestolen om ermee naar school te vliegen. In het derde deel krijgt ook Marcel Lubbermans een Brulbrief. Zijn grootmoeder stuurde hem er één omdat hij alle wachtwoorden voor de leerlingenkamer van Griffoendor had laten rondslingeren zodat Sirius Zwarts ongestoord toegang kreeg tot de slaapzaal waar onder meer Ron, Harry en Marcel slapen.

In Harry Potter en de Vuurbeker krijgt Hermelien er één van een boze lezer van de Ochtendprofeet, nadat roddeljournaliste Rita Pulpers een artikel over een vermeende driehoeksverhouding tussen haar, Viktor Kruml en Harry had gepubliceerd.

Ook Harry's tante, Petunia Duffeling, ontvangt een Brulbrief: in haar geval is de afzender Albus Perkamentus die haar herinnert aan zijn laatste brief om te voorkomen dat Harry door haar en haar man uit huis wordt gezet.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki