Wikia

Harry Potter Wiki

Bulgaars Zwerkbalteam

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Bulgaars Zwerkbalteam
Zwerkbalteam informatie
Thuisplaats

Bulgarije

Founded

Voor 1990

League(s)

WK Zwerkbal

Gewaden

Vuurrood

Rival(en)

Iers Zwerkbalteam

Bekende Spelers
Achter de schermen
Eerste verschijning

Harry Potter en de Vuurbeker

Het Bulgaars Zwerkbalteam is het nationale Zwerkbalteam van Bulgarije. In 1994, haalde het Bulgaarse Team de finale van het WK Zwerkbal maar verloren. Bulgaarse Supporters hebben spandoeken met wit, groen en rood. Hun mascottes in 1994 waren Glamorgana's. In 2002 hebben ze ook de finale van het WK Zwerkbal gehaald maar ook die habben ze verloren. Het team is gekleed in vuurrode gewaden.

EmbleemEdit

Het embleem van het Bulgaars Zwerkbalteam is zwart en vuurrood en bestaat uit een Gouden Snaai en een ster.

Stadion

Het Bulgaarse Stadion staat in een donker mistig kasteel.

GeschiedenisEdit

WK Zwerkbal 1994Edit

Het Bulgaars Zwerkbalteam haalde in 1994 de finale van het WK Zwerkbal tegen het Iers Zwerkbalteam. De Ierse Jager Troy scoorde als eerst in de wedstrijd. Nadat Ierland nog twee goals had gemaakt kreeg Clara Ivanova de kans om te scoren en scoorde. Op het einde van de wedstrijd werd de Snaai gevangen door Kruml maar verloren het Bulgaarse team met 170-160.

WK Zwerkbal 2002Edit

In 2002 haalde het Bulgaarse team ook de finale van het WK Zwerkbal maar verloor tegen Egypte met 450-300. Na de wedstrijd kondigde Kruml aan dat hij ging stoppen.

WK Zwerkbal 2014Edit

In 2014 kwalificeerde het Bulgaarse team zich voor het WK Zwerkbal ook ging Kruml weer meespelen omdat hij het WK wou winnen voor hij dood ging.

TeamEdit

Bulgaars Zwerkbalteam
1994
Jagers
Vasily Dimitrov Clara Ivanova Alexei Levski
Drijvers
  Pyotr Vulkanov Ivan Volkov  
Wachter Zoeker
Lev Zograv Viktor Kruml

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki