Wikia

Harry Potter Wiki

Charles l’Atan

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Het meest recente voorbeeld van een in scène gezette dood door een Stik-de-moord , dateert uit 1973 , toen de Tovenaar Charles l’Atan spoorloos verdween en alleen een haastig neergekrabbeld briefje achterliet op zijn nachtkastje, met de tekst: “O, help een Stik-de-moord heeft me te pakken ik krijg geen lucht meer”. De vrouw en kinderen van Charles waren er door het smetteloze en lege bed van overtuigd dat hij inderdaad door zo’n monster was verslonden en begonnen aan een periode van strikte rouw, die ruw verstoord werd toen bleek dat Charles zo’n acht kilometer verderop samenwoonde met de waardin van de Groene Draak.

Charles l'Atan is een verbastering van het woord charlatan. Een charlatan is een speciaal soort oplichter die voorziet in zijn behoeften door systematisch mensen te bedriegen over zijn afkomst, vaardigheden, intenties of prestaties. Een charlatan maakt gebruik van zijn charme. Dit is echter alleen het geval bij de Nederlandse naam. In het Engels heet hij namelijk Janus Thickey.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki