Wikia

Harry Potter Wiki

Chinese Zenger

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Chinese Zenger (Engels: Chinese Fireball) is een fabeldier uit de Harry Potter-boekenreeks van de Britse
14acfa092ae3fa4b1e220833a9202fdc.jpg
schrijfster J.K. Rowling.

Algemeen Edit

De Chinese Zenger is ook wel bekend als de Leeuwdraak. Dit is de enige Oosterse Draak en hij heeft een buitengewoon opvallend uiterlijk. Hij is bedekt met gladde, vuurrode schubben, heeft een baard van gouden stekels rond zijn stompe snuit en sterk uitpuilende ogen. De Zenger dankt zijn naam aan de gloeiendhete, paddestoelvormige vuurbal die uit zijn neusgaten spuit als hij kwaad is. Hij weegt tussen de twee en vier ton en het wijfje is groter dan het mannetje, het wijfje kanwel 12 meter lang kan worden. De eieren zijn scharlakenrood met gouden spikkels en de eierschalen worden veel gebruikt door Chinese tovenaars. De Zenger is agressief, maar toleranter wat soortgenoten betreft dan de meeste Draken en is soms bereid zijn territorium met een of twee andere te delen. De Zenger eet de meeste zoogdieren, maar geeft de voorkeur aan varkens en mensen.

Andere draken in de serie Edit

HP ChineseFireball.jpg

Chinese Zenger

In de boeken Edit

In het vierde boek moet Viktor Kruml tegen een Zenger vechten. Kruml verblindt de draak waarna hij het ei dat de draak bewaakte makkelijk kon pakken.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki