Wikia

Harry Potter Wiki

Clémence Poésy

Overleg0
2.822 pagina's
op deze wiki
Clémence Poésy
Clémence Poésy
(geboren als Clémence Guichard) is een Franse actrice die vooral bekend is van haar rol als Fleur Delacour Harry Potter en de Vuurbeker en Harry Potter en de Relieken van de Dood.

AchtergrondBewerken

Poésy is geboren op 30 november, 1982 in Meudon. Haar vader is theater acteur en regisseur, en haar moeder is lerares. Ze nam haar moeders meisjesnaam als artiestennaam.

CarrièreBewerken

Poésy is al actrice sinds 2001. Tot 2004 was ze alleen nog maar te zien bij Frans gesproken films. In 1999 speelde ze in Un homme en colère, in 2001 speelde ze in Petitie Soeur, in 2003 was ze te zien in Olgas Sommer en in 2008 verscheen ze in de Oscargenomineerde film In Bruges met mede Harry Potter acteurs Ralph Fiennes (Heer Voldemort), Brendan Gleeson (Dwaaloog Dolleman) en Ciarán Hinds (Desiderius Perkamentus). Ook is ze model voor Chloe perfume.

Achter de schermenBewerken

  • Clémence is van een paard gevallen toen ze zeven jaar oud was en heeft tot haar 20ste niet meer gereden.
  • Ze spreekt vloeiend Engels, bijna zonder accent. Vandaar dat Fleur in de loop der tijd geen Frans accentje meer heeft.
  • Ze is geboren in een buitenwijk van Parijs en heeft heel haar leven doorgebracht in en rondom de hoofdstad.
  • Haar eerste rol had ze, in een toneelstuk van haar vader, met slechts twee zinnen tekst.
  • Het haar van Clémence is iets lichter dan dat Fleur in de boeken heeft.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki