Wikia

Harry Potter Wiki

Daphne Goedleers

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Daphne Goedleers
Biografische informatie
Geboren c. 1980
Bloed status Volbloed[1]
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Affiliatie
Afdeling Zwadderich
Trouw Familie Goedleers

Daphne Goedleers (Engels: Daphne Greengrass) was een heks van Zuiver bloed. Zij begon op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus in 1991, hetzelfde jaar als Harry Potter, en was gesorteerd in het Zwadderich. Daphne was Jager in het Zwerkbal team. Tijdens haar schooljaren, was ze onderdeel van de "bende" van Patty Park bestaande uit Zwadderich meisjes[2], en ze deelt een slaapzaal met Patty Park, Margriet Bullemans, Tracey Davis en een meisje met een bril.Daphne had al die tijd dan ook een oogje op Theodor Noot, die haar later vroeg en waar ze mee trouwde. In 1996 deed ze haar S.L.I.J.M.B.A.L. examen op hetzelfde moment als Hermelien Griffel. Ze heeft een jonger zusje, Astoria Goedleers, die uieindelijk trouwt met Draco Malfidus[2] Ze heeft een neef, Scorpius Malfidus, door dit huwelijk.

VerschijningEdit

ReferenciesEdit

  1. Daphne's neef, Scorpius, werd beschreven als zuiver-bloed door Ron Wemel in de epiloog van Harry Potter en de Relieken van de Dood, wordt aangegeven dat Daphne en haar zus Astoria werden geboren in een familie van zuiver-bloed.
  2. 2,0 2,1 TIME magazine - JK Rowling beantwoord 10 vragen over Harry

Around Wikia's network

Random Wiki