Wikia

Harry Potter Wiki

Dedalus Diggel

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dedalus Diggle.jpg
Dedalus Diggel
Object informatie
Bloed status Volbloed of Halfbloed
Titel(s)
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Lengte Vrij kort
Haar kleur Donkergrijs
Oog Kleur Bruin
Huid Kleur Licht
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw

Dedalus Diggel (Engels: Dedalus Diggle) was een lid van de Orde van de Feniks die in de eerste en de Tweede Tovenaarsoorlog tegen Heer Voldemort en zijn Dooddoeners vochten. Hij was een lid van de Voorhoede in 1995 en vocht hij in verschillende veldslagen van beide oorlogen. Hij bracht in 1997 de Duffelingen naar een veilige plaats. Hij vocht vermoedelijk in de Slag om Zweinstein en overleefde die.

Eerste TovenaarsoorlogEdit

Dedalus leefde in Kent en had nooit veel verstand volgens Minerva Anderling. Hij werd lid van de Orde van de Feniks , een organisatie geleid en opgericht door Albus Perkamentus om zich te verzetten tegen Heer Voldemort. Hij dacht verantwoordelijk te zijn voor een stortbui van vallende sterren in Kent na de viering van de ondergang van Heer Voldemort.[1]

InterbelumEdit

Dedalus boog eenmaal in een winkel voor Harry Potter, waarna Petunia Duffeling hem woedend vroeg hoe hij Dedalus kende en was aanwezig toen Rubeus Hagrid voor het eerst met Harry in de Lekke Ketel kwam en zijn hand ongeveer 5 keer schudde.[1]

Tweede TovenaarsoorlogEdit

Diggel was weer bereid om te vechten in de Tweede Tovenaarsoorlog, na Voldemorts Wedergeboorte.

Als lid van de VoorhoedeEdit

In 1995 maakt Diggel deel uit van de Voorhoede die Harry Potter van de Ligusterlaan naar Grimboudplein 12 zouden brengen[2], samen met collega's Remus Lupos, Alastor Dolleman, Nymphadora Tops, Romeo Wolkenveldt, Hecuba Jacobs, Engelbert Dop en Emmeline Vonk.

ReferenciesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki