Wikia

Dina Deuvenkater
Object informatie
Geboren Voor 1722[1]
Gestorven Tussen 1768[1] en 1995[2]
Titel(s)
Fysieke beschrijving
Species Mens[1]
Geslacht Vrouw[1]
Haar kleur Zilver[1]
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep
  • Genezer[1]
  • Schoolhoofd van Zweinstein[1]
Trouw
  • Zweinstein[1]
  • St. Holisto's[1]

Professor Dina Deuvenkater was een heks, die werkte als heler in St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes (1722-1741), en was een gevierd schoolhoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus (1741-1768). Haar portret hangt niet alleen in Perkamentus kantoor samen met de portretten van vorige schoolhoofden, maar ook in de St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes belangrijkste toelatingsgebied.[1]

BiografieEdit

Als genezer en schoolhoofdEdit

Deuvenkater begon te werken in St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes in 1722. Deuvenkater verliet de baan in 1741 en werd de directrice van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus datzelfde jaar. Ze bleek zeer populair onder studenten en docenten, wint de status van een van de "meeste gevierd hoofden" onder Perkamentus en Everard. Ze verliet de post in 1768.[1]

PortretEdit

Aanval op Arthur WemelEdit

Toen Arthur Wemel werd aangevallen door Nagini in het Departement van Mystificatie eind 1995, had Albus Perkamentus, dan schoolhoofd, gevraagd Deuvenkater om naar haar portret op toelating hoofdgebied van St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes te gaan om het ziekenhuis te informeren over Arthur Wemel.[1]

De nederlaag van VoldemortEdit

Dina Deuvenkater was een van de schoolhoofden die huilde toen Voldemort was verslagen door Harry Potter en dat dan ook het einde van de Tweede Tovenaarsoorlog betekende.[3]

VerschijningEdit

ReferenciesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki