Wikia

Harry Potter Wiki

Dobby's Beuker

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

250px-Dobby-bludger.jpg
Dobby's Beuker
Object informatie
Fabrikant

Dobby

Gemaakt

1992

Gebruik

Zwerkbal

"Harry heeft een dolle Beuker achter zich aan."
—Hagrid over Dobby's Beuker

In het schooljaar van 1992 -1993 heeft Dobby de Huis-elf met een Beuker geknoeid. Het doel was, om Harry zo te raken dat hij te gewond was voor het onderwijs op Zweinstein . Dobby wilde namelijk dat zijn grote held naar huis zou gaan, omdat de Geheime Kamer geopend zou worden. Hij wilde niet dat Harry in de problemen zou komen, maar wilde ook niet dat Harry wist dat de Beuker van hem was. Dobby had zijn handen moeten strijken met een stoomstrijkijzer voor zijn slechte daad. De Beuker heeft er voor gezorgd dat Fred en George (de Drijvers van het Zwerbalteam van Griffoendor ) de halve wedstrijd lang achter Harry aanzaten om hem te beschermen. Ondanks al hun pogingen om Harry te beschermen, slaagde de Beuker er toch in om Harry's arm te breken.

Na de wedstrijd probeerde Fred en George de Beuker weer terug in de kist te stoppen. Ze vonden dit bijzonder moeilijk en hebben er zelfs een "gevecht" van gemaakt. Dobby liet zich dezelfde nacht nog zien op de Ziekenzaal , op het bed waar Harry lag, na een mislukte poging van Gladianus Smalhart om zijn arm te genezen. Dobby verontschuldigde zich heel vaak tegenover Harry en zei ook dat hij Zwerkbal maar een gevaarlijke sport vond.

Achter de schermenEdit

Finite Incantatem.gif

Finite Incantatem

Verschijningen Edit

Around Wikia's network

Random Wiki