Wikia

Harry Potter Wiki

Duivelsstrik (magische plant)

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Duivelsstrik is een magische plant uit de Harry Potterboeken (en films) van J.K. Rowling.

UiterlijkEdit

Duivelsstrik is een plant die bestaat uit een massa zachte en springerige takken.
Img14.jpg

Duivelstrik

GedragEdit

Duivelsstrik gebruikt zijn ranken om mensen die in deze plant verzeild raken te verstrikken. De plant doet dit door de ledematen van de persoon in kwestie vast te grijpen en hem/haar zo langzaamaan te laten stikken. Als het slachtoffer rustig blijft en niet tegenstribbelt, dan zal hij minder snel sterven.

OmgevingEdit

Duivelsstrik groeit het best in een donkere en vochtige omgeving.

BestrijdingEdit

Vuur is iets waar deze plant absoluut niet tegenkan. Als je vlammen uit je toverstok weet te toveren, dan zal de plant krimpen. Nu kun je jezelf bevrijden.

Slachtoffers van DuivelsstrikEdit

Tijdelijke hinderEdit

In boek 1, raakten Harry, Ron en Hermelien verstrikt in Duivelsstrik toen ze op zoek waren naar de Steen der Wijzen. Harry en Hermelien wisten zich relatief gemakkelijk te bevrijden, maar Hermelien moest blauwe vlammen uit haar stok toveren omdat Ron ook uit de Duivelsstrik kon komen.

Dodelijke slachtoffersEdit

Placidus Pais, een Verbloemist die op het St. Holisto verbleef, werd een 'potplant' cadeau gedaan. Later bleek dit geen potplant, maar Duivelsstrik te zijn. Hij werd door de plant verstikt voor de Helers er iets aan konden doen (HP5/hfdst. 22).

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki