Wikia

Harry Potter Wiki

Een Beknopte Beschrijving van Zweinstein

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dit boek vertelt alles over Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus . Het heet wel een 'beknopte' beschrijving, maar is desondanks meer dan 1000 pagina's dik.

Hermelien heeft het boek in haar verzameling en gebruikt het vaak om Harry en Ron informatie te geven. Hermelien had liever gehad dat dit boek ‘Een Gecensureerde Beknopte Beschrijving van Zweinstein’ of ‘Een Uiterst Bevooroordeelde en Selectieve Beschrijving van Zweinstein, Waarin de Onaangename Aspecten van de School Verdoezeld Zijn’ had geheten, omdat er helemaal niks over de huis-elfen die er werken, instaat.

Bekende InformatieEdit

  • Het plafond van de Grote Zaal van Zweinstein is betoverd, zodat het er altijd uitziet als de hemel erboven.
  • Je kan op Zweinstein niet Verschijnselen of Verdwijnselen
  • Dreuzel apparatuur, zoals walkie-talkies en monitoren, werken niet op Zweinstein, omdat er teveel magie in de lucht hangt.
  • Het kasteel is behekst, zodat het verborgen blijft voor onbevoegden. Als een Dreuzel naar het kasteel kijkt, ziet hij alleen een afgebrokkelde oude ruïne met boven de poort een bordje met GEVAAR, GEEN TOEGANG, VALLEND GESTEENTE.
  • Het Toverschool Toernooi 1792 werd op Zweinstein gehouden. Tijdens het Toernooi in dit jaar, raakten alle drie de schoolhoofden van de deelnemende scholen gewond, toen een Basilisk die de kampioenen moesten vangen amok maakte.[1]

Informatie wat niet in het boek staatEdit

ReferencesEdit

  1. 1,0 1,1 Harry Potter en de Vuurbeker - Hoofdstuk 15 (Beauxbatons en Klammfels)

Around Wikia's network

Random Wiki