Wikia

Harry Potter Wiki

Emilia Bonkel

Overleg0
2.842 pagina's
op deze wiki

Emilia Suzanne Bonkel
Object informatie
Gestorven Juli 1996
Fysieke beschrijving
Geslacht vrouw
Haar kleur Grijs
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Afdeling Huffelpuf
Trouw Ministerie van Toverkunst

Emilia Bonkel (Engels: Amelia Susan Bones) was een gevierd Hoofd van het Departement van Magische Wetshandhaving en voorzitter van het Wikenweegschaar tot haar moord in 1996.

Biografie Bewerken

Vroege LevenBewerken

Over Emilia's vroege leven is weinig bekend, alleen dat ze meedere familieleden verloor tijdens de Eerste Tovernaars Oorlog. Emilia's broer Edgar Bonkel, was een lid van de Orde van de Feniks tijdens de Eerste Oorlog tovenaarswereld. De Eerste Wereldoorlog eiste een zware tol op de familie van Emelia: haar vader en moeder werden gedood door Voldemort en haar broer Edgar, zijn vrouw, en hun kinderen werden gedood door een Dooddoener. Ze had waarschijnlijk ten minste een overlevende broer, echter, want haar nichtje Suzanne Bonkel  was een klasgenoot van Harry Potter.

Dood Bewerken

Emilia Bonkel is aan het begin van het zesde boek vermoord. Het Ministerie van Toverkunst vermoedt dat ze door Voldemort zelf is vermoord, omdat ze een heel getalenteerde heks was en al het bewijsmateriaal erop wijst dat ze zich tot het uiterste verzet heeft. Ook in de Dreuzelwereld is haar dood niet onopgemerkt gebleven. De kranten stonden er vol van. De politie staat voor een raadsel omdat ze vermoord is in een kamer die van binnenuit op slot was gedaan, maar Droebel zegt dat het Ministerie van Toverkunst precies weet wie het gedaan heeft.

Verschijningen Bewerken

BronBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki