Wikia

Professor McGonagall Transf.gif

Minerva's Transformatie

Wat is een Faunaat?Edit

De gedaanteverwisseling van een mens in een dier heeft als gevolg dat je een dier wordt en ook de hersenen van dat dier krijgt. Als dier weet je niet meer wie je als mens bent. Deze mens-diertransfiguratie duurt meestal niet langer dan 10 minuten. Een veel verder ontwikkelde vorm van transfiguratie is die van de Faunaten: de in een dier getransfigureerde tovenaar behoudt zijn/haar menselijke verstand. Dit is zeer ingewikkeld. Er zijn dan ook niet veel tovenaars en heksen die in staat zijn zich te transformeren tot Faunaat.

Hoe herken je een Faunaat?Edit

Een Faunaat is onherkenbaar. We weten dat Minerva Anderling als Faunaat een kat is. Niemand zal Anderling dan echter als zodanig herkennen.Ze is als Faunaat een doodgewone kat. Schouwers kunnen een Faunaat dwingen om weer in zijn menselijke vorm te Transfigureren. De spreuk is alleen bekend onder Schouwers en gaat gepaard met een felle lichtflits. En wat als het dier in kwestie geen Faunaat is maar een gewoon dier? Geen probleem: dan heeft de spreuk heeft geen effect.

Overeenkomsten tussen mens en zijn FaunaatEdit

Hoe een Faunaat eruit ziet, hangt deels ook af van de heks of tovenaar die hem vormt. De Faunaat van de tovenaar die een vinger mist, zal ook een deel van zijn poot missen. Een hangend oog als mens, zal ook te zien zijn bij de Faunaat. De kleding die de tovenaar draagt voordat hij zich transformeert, komt na de re-transformatie gewoon terug. Hetzelfde geldt voor accessoires, schoenen en brillen.

Faunaten en andere dierenEdit

Een Faunaat kan communiceren met dieren van eenzelfde soort. Peter Pippeling , de handlanger van Voldemort , was als Faunaat een rat. Als rat kon hij communiceren met echte ratten. In het gewone leven kon hij niet met ze praten, maar hij had toch een zekere band met ratten. Hij kon Jeweetwels verstopplaats in Albanië vinden door zijn kennis over de ratten in het Albanese bos.

Officieel FaunaatEdit

De Taakeenheid Ongepast Spreukgebruik houdt een register bij van alle gekende Faunaten. De informele naam hiervan is 'het Register'. Het is een publiek document. Het register houdt voor elke gekende Faunaat bij in welk dier de persoon verandert en waaraan dit dier te herkennen is. Jezelf transformeren tot Faunaat zonder dat je geregistreerd bent, kan tot zware straf leiden.

Bekende FaunatenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki