Wikia

Harry Potter Wiki

Filius Banning

Overleg0
2.806 pagina's
op deze wiki
995Copia de uhpfilius9it(2)
Filius Banning
Object informatie
Geboren 17 oktober 1951
Titel(s) Professor, Afdelingshoofd
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Haar kleur Donkerbruin
Oog Kleur Donkergroen
Huid Kleur Licht
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Professor, Afdelingshoofd van Ravenklauw
Afdeling Ravenklauw
Trouw Zweinstein, Ravenklauw

Filius Banning was een professor op Zweinstein waar hij les gaf in Bezweringen ook was hij Afdelingshoofd van Ravenklauw. Hij deed mee met de Slag om Zweinstein en overleefde de slag ook.

Vroeger LevenBewerken

Fillius Banning zijn voorrouders waren Kobolden hij is een mens maar in zijn aderen stroomt er kobolden bloed,ook werd er gezegt dat Banning een krachtige duelliste was.

Harry Potter en de Steen der WijzenBewerken

Professor Banning leert de Eerstejaars studenten hen Eerste Toverspreuk genaamt "Wingardium Leviosa"

Ook zat hij in het complot om de Steen der Wijzen te beschermen hij maakt een kamer vol met Magische Sleutels maar je moet een goede zoeker zijn om de sleutel te kunnen bemachtingen. De andere sleutels vallen je aan wanneer je bijna de sleutel te pakken krijgt. 

Harry Potter en de Geheime KamerBewerken

Professor Banning leert de studenten die ondertussen al Tweedejaars zijn met andere spreuken werken zoals Deplasma en Wingardium Leviosa voor sommigen die het niet onder de knie krijgen, hij had de Geheime Kamer complot bijgewoond waar Harry bij de versteende Mevrouw Norks stond en begint hij wat angst te voelen maar laat dat niet merken. Wanneer de Geheime Kamer complot om Ginny Wemel gedaan is leert hij nog een paar 1e jaars studenten die hij niet had de spreuk Wingardium Leviosa.

Harry Potter en de Gevangene van AzkabanBewerken

In het 3de boek komt hij niet vaak voor maar zoals altijd leert hij de leerlingen de spreuken die ze moeten kennen.

Harry Potter en de VuurbekerBewerken

Professor Banning zie je in de film ook niet veel maar zie je hem wel tijdens de uitleg van Professor Perkamentus en Bartolomeus Krenck Sr. over het feit van het Toverschool Toernooi waneer Hagrid per ongeluk een vork in de hand van Banning drukt zegt Banning boos "Stomme Idioot" na de dood van Carlo Kannewasser wuift hij eerst nog met alle anderen de Beauxbatons uit en word door een Beauxbatons meisje voor ze weggaan gezegt "U bent een Geweldige Professor" en is Professor Banning trots.

Harry Potter en de Orde van de FeniksBewerken

Professor Banning leid ook sinds de 4e film en boek het zangkoor, Dorothea Omber controleert hem en meet hoe groot hij is en na de aanval van Fred en George Wemel op Dorothea Omber rent hij naar buiten en lacht blij omdat het allemaal opgelost is, na de dood van Sirius Zwarts begint hij zich zorgen te maken om het kasteel maar is hij er op voorbereid

Harry Potter en de Halfbloed PrinsBewerken

Professor Banning zie je alleen als Harry erg laat kwam opdagen voor het checken van de spullen en op de binnenplaats bij de anderen om het verdriet van de dood van Professor Perkamentus maar zijn tranen hebben geen blauw kleur maar donkerblauw omwille dat hij een kobold is.

Harry Potter en de Relieken van de Dood deel 1.Bewerken

Professor Banning helpt nu met Marcel Lubbermans, Ginny Wemel, Simon Filister, om hun de spreuken Confringo, Confundo en Relashio te leren omdat hij hun wil beschermen tot dat Harry terug is blijft hij bij hen en geeft hen de tip om het Zwaard te krijgen van Argus Vilder door een Relashio op de kandelaar te vuren in de gang om hem af te leiden.

Harry Potter en de Relieken van de Dood deel 2Bewerken

Hij beschermt met krachtige beschermspreuken samen met Hildebrand Slakhoorn en Molly Wemel Zweinstein en tijdens de Slag om Zweinstein dood hij in een duel Antonin Dolochov.

19 jaar laterBewerken

Banning geeft nog een paar jaren les en gaat daarna op Pensioen.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki