Wikia

Firenze
Firenze
Object informatie
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Haar kleur Witblond
Oog Kleur Verbazend blauwe ogen, als bleke saffieren
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Afdeling Niet van toepassing

Firenze (Engels: Firenze) is één van de Centauren die in het Verboden Bos leven. Hij is vrij jong voor een Centaur en heeft witblond haar en een roomkleurig lijf. Hij heeft verbazend blauwe ogen, als bleke saffieren. Hij is niet zo vaag als de andere Centaurs en vindt het belangrijker om te doen wat goed is, dan om te doen wat er in de sterren staat geschreven. Hij is ook degene die Harry vertelde dat Voldemort degene was die het eenhoornbloed dronk.

Firenze als leraarEdit

In het vijfde boek begint Firenze als leraar Waarzeggerij op Zweinstein. Hij is verbannen door zijn kudde en kan niet meer terug. De andere Centauren zijn woedend op hem, omdat hij zich mengt met normale mensen, en als Hagrid er niet tussen was gesprongen, hadden ze hem doodgetrapt.

Professor Zwamdrift vindt het een schande dat "een half paard" dit nobele vak doceert, maar Firenze is stukken beter dan Zwamdrift. Zwamdrift zelf blijft ook nog lesgeven, ze delen nu de klassen.

Na de Slag om ZweinsteinEdit

Na de Slag om Zweinstein wordt Firenze weer geacepteerd bij zijn kudde en dus geeft Firenze geen les meer op Zweinstein.

FirenzeEdit

Firenze is de Italiaanse naam voor Florence, de hoofdstad van Toscane. In Florence woonde de beroemde kosmograaf Galilei uit de 16e eeuw. Een kosmograaf is iemand die de verschijnselen van het heelal bestudeert. Dat past natuurlijk goed bij deze centaur.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki