Wikia

Harry Potter Wiki

Flegmaflip

Overleg0
2.642 pagina's
op deze wiki
Flegmaflip
Toverdrank informatie
Effect

Onderdrukt angsten en laat ongerustheid verdwijnen

Side-effecten

Bij het toevoegen van te veel ingrediënten, kan de drinker in een diepe en soms onomkeerbare slaap vallen.

Moeilijkheidsgraad

Gevorderd

Ingrediënten

Flegmaflip is een magische toverdrank dat angsten onderdrukt en ongerustheid laat verdwijnen. De ingrediënten om het brouwsel te maken zijn onder andere gemalen maansteen en twee druppels helleborussiroop. [1] De Flegmaflip is een vaak aan bod komend toverdrank bij de SLIJMBAL-examen Toverdranken op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus als kinderen gestrest raken van alle moeilijke stof.[1]

BereidingBewerken

Het is erg moeilijk om een Flegmaflip te brouwen. De ingrediënten moeten in exact de juiste volgorde en hoeveelheid aan het brouwsel worden toegevoegd. Het mengsel moet een voorgeschreven aantal keren worden geroerd. Zo moet men na het toevoegen van gemalen maansteen drie keer tegen de klok in roeren en het brouwsel vervolgens zeven minuten laten sudderen, waarna er twee druppels helleborussiroop moeten worden toegevoegd. De vlammen waarop het pruttelt moet een specifiek aantal minuten vóór het laatste ingrediënt erbij wordt gedaan tot precies de juiste temperatuur worden getemperd. [1]

Als het brouwsel goed is gebrouwd moet er na het brouwen een zilveren damp boven de toverdrank hangen. [1]

EffectenBewerken

Het drinken van een Flegmaflip onderdrukt alle angsten en laat ongerustheid verdwijnen. Een Flegmaflip wordt echter erg gevaarlijk wanneer men te veel ingrediënten toevoegt. De drinker kan dan in een diepe en soms onomkeerbare slaap vallen. [1]

VerschijningenBewerken

ReferentiesBewerken

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Harry Potter en de Orde van de Feniks - Hoofdstuk 12 (Professor Omber)

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki