Wikia

Harry Potter Wiki

Fleur Delacour

Overleg0
2.840 pagina's
op deze wiki
Fleur Delacour-Wemel
Biografische informatie
Geboren

c. 1977

Bloedstatus

Kwart Glamorgana, Halfbloed

Schuilnaam
  • Zeur (door Ginny Wemel)
  • Harry Potter
Titel(s)
  • Toverschool Kampioen
Fysieke beschrijving
Ras

Mens, Kwart Glamorgana

Geslacht

Vrouw

Haarkleur

Zilverachtig blond

Oogkleur

Lichtblauw

Huidskleur

Beige

Familie informatie
Familie
Magische Kenmerken
Stok

Palissander, 23½ cm, onbuigzaam, kern van hoofdhaar Glamorgana

Affilatie
Beroep
Trouw
.

Fleur Wemel (née Delacour) (Engels: Fleur Delacour) is een Franse heks die getrouwd is met Bill Wemel, waarmee ze drie kinderen heeft. Ze is de dochter van de Half-Glamorgana Apolline Delacour en tovenaar Monsieur Delacour. Ze zat tot 1995 op de Beauxbatons Academie voor Toverkunst, waar ze onder andere meedeed aan het Toverschool Toernooi op Zweinstein in 1994 en 1995.

Na haar schooltijd gaat ze op Goudgrijp werken om haar Engels te verbeteren. In de Tweede Tovenaarsoorlog wordt ze lid van de Orde van de Feniks.

Jk

Doordat ze deels Glamorgana is, raken veel jongens verliefd op haar als ze haar zien.

BiografieBewerken

Beauxbatons Academie voor ToverkunstBewerken

Fleur Dealcour promo

Fleur groeide op in Frankrijk, samen met haar ouders en zusje Gabrielle Delacour. Rond 1988 komt ze op de Franse Toverschool Beauxbatons Academie voor Toverkunst.

In 1994 neemt ze deel aan het Toverschool Toernooi dat weer is opgericht. Samen met een groepje meden leerlingen en haar schoolhoofd Olympe Mallemour gaan ze op weg naar Zweinstein, waar het toernooi dat jaar wordt gehouden. Ze wordt gekozen als vertegenwoordiger van haar school en strijd tegen Harry Potter en Carlo Kannewasser van Zweinstein en Viktor Kruml van het Klammfels Instituut.

Baan op GoudgrijpBewerken

Nadat ze is afgestudeerd gaat ze in 1995 werken op Goudgrijp, om haar Engels te verbeteren. Ze krijgt privé-les van Bill Wemel en ze worden verliefd op elkaar.

364px-Bill and Fluer

Bill en Fleur

BillBewerken

In het zesde boek wordt bekend dat ze met Bill gaat trouwen. Aan het begin van dit boek, woont ze al min of meer bij de familie Wemel in huis en mevrouw Wemel en Ginny hebben een enorme hekel aan haar. Ginny noemt haar heel liefdevol "Zeur". Aan het eind van het boek, gaat de haat van mevrouw Wemel echter over. In het zevende boek vindt de trouwerij dan ook echt plaats. Fleurs zusje, Gabriëlle, is bruidsmeisje. Bill en Fleur gaan samenwonen in De Schelp, een klein maar knus huisje aan zee.

Slag om ZweinsteinBewerken

Fleur heeft meegevochten bij de Slag om Zweinstein. Zij vocht aan de Goede Zijde. Ze overleefde de strijd en heeft met Bill om Fred gerouwd.

Delacour Familie Bewerken

Wemel FamilieMr. Delacour
 
Apolline Delacour

Bill Wemel
 
Fleur DelacourGabrielle Delacour

Victoire WemelDomenique WemelLouis Wemel

]]

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki