Wikia

Harry Potter Wiki

Frank Lubbermans

Overleg0
2.842 pagina's
op deze wiki
Werk in uitvoering!
Let op! Aan dit artikel wordt nog (druk) gewerkt door iemand anders!
Wanneer je toch wil bewerken, kijk dan in de geschiedenis of er niemand bezig is met het artikel.

Frank foto OvF
Frank Lubbermans
Object informatie
Bloed status Volbloed
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Haar kleur Grijs
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Schouwer
Trouw Orde van de Feniks

Frank Lubbermans (Engels: Frank Longbottom) is een personage uit de verhalen van Harry Potter. Hij is de vader van Marcel en de man van Lies Lubbermans.

Hij leeft nog wel, maar is vlak na de eerste ondergang van Heer Voldemort gemarteld door Bartolomeus Krenck Jr., Bellatrix, Rodolphus en Rabastan van Detta. Deze Dooddoeners dachten dat hij en Lies wisten waar Heer Voldemort was, en daarom hebben ze hen gemarteld met de Cruciatus-spreuk. Daarbij heeft hij ernstige mentale beschadigingen opgelopen.

In ieder geval tot aan het einde van het zesde boek verblijven zij permanent in St. Holisto's Hospitaal voor Magische Ziektes en Zwaktes. Hoewel er onder fans geruchten gaan dat zij beter worden, is voor die bewering in de boeken nauwelijks bewijs te vinden.

Frank en Lies waren zeer populaire Schouwers, en daarom heeft de hele tovergemeenschap geschokt gereageerd op wat er met hen is gebeurd, vooral omdat iedereen dacht dat het gevaar was geweken toen Heer Voldemort was verdwenen.

VerschijningenBewerken

Callidora Zwarts
 
Harfang Lubbermans
 
Augusta Lubbermans
 
Alfred Lubbermans
 
Edna Lubbermans

Frank Lubbermans
 
Lies Lubbermans

Marcel Lubbermans
 
Hannah Albedil

BronBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki