Wikia

Harry Potter Wiki

Fred en George Wemel

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk5 Share

Fredengeorge.jpg
Fred en George Wemel
Object informatie
Geboren 1 april 1978
Bloed status Volbloed
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Man
Haar kleur Rood
Huid Kleur beige
Familie informatie
Familie Wemel
Magische kenmerken
Boeman Heer Voldemort
Affiliatie
Beroep Tovertweelings Topfopshop
Afdeling Griffoendor
Trouw

FamilieEdit

Fred en George zijn de oudere broers van Ron, en zijn een tweeling. Naast hun jongere broertje Ron en zusje Ginny, hebben ze ook nog 3 oudere broers: Percy, Charlie en Bill. Op Charlie en Bill na woont de hele familie Wemel in Het Nest, een eindje buiten het dorp Greenwitch. Percy woont vanaf boek 5 ook niet meer thuis. De tweeling is jarig op 1 april.

WoonomgevingEdit

Ze slapen met zijn 2en op een kamer, en explosies die in Het Nest te horen zijn vanuit die kamer, worden al als heel normaal beschouwd.

UiterlijkEdit

Net als Ron Wemel, hebben Fred & George rood haar en sproeten, ze zijn minder lang dan Ron en meer gedrongen van postuur (ze lijken meer op hun broer Charly). Wanneer Fred en George onderdeel uitmaken van de ploeg die Harry weg haalt van de Ligusterlaan, wordt George geraakt door een Sectumsempra-spreuk van Sneep. Hij verliest hierbij één oor.

EigenschappenEdit

Ze zijn bijzonder goed in dingen voor elkaar krijgen zonder toveren (ze noemen het zelf 'handige dreuzel-trucjes). Zo weten ze Harry in boek 2 te bevrijden door met een haarspeld zijn kamerslot open te maken.

Fred en George staan er bekend om dat ze grappen uithalen. Iedereen moet om ze lachen. Op school halen ze de raarste dingen uit, maar toch halen ze goede cijfers. Ze kennen alle verborgen gangen nog beter dan Vilder(dank zij de sluipwegwijzer). Vilder heeft een hekel aan ze en probeert ze overal op te betrappen. In zijn archiefkast waarin hij gegevens bijhoudt van alle leerlingen die hij ooit heeft gestraft, hebben Fred en George een hele la voor zichzelf.

In hun vijfde schooljaar, hebben Fred en George allebei 3 SLIJMBALLEN gehaald.

ZwerkbalEdit

Ook spelen ze allebei in het zwerkbalteam. Sinds hun tweede jaar vervullen zij de rol van drijvers.

Halverwege hun zevende jaar worden ze beide (samen met Harry) verboden ooit nog Zwerkbal te spelen door Dorothea Omber die op dat moment schoolhoofd is. De drie geven dit verbod alleen een iets andere betekenis, ze mogen niet meer spelen totdat zij weg is, en aangezien ze lerares Verweer tegen de Zwarte Kunsten is, hebben ze goede hoop.

SLIJMBALlenEdit

Fred en George hebben drie SLIJMBALlen gehaald.

                                                         Fred:                            George:

Leer der Oude Runen:                                  Gezakt                        Gezakt

Voorspellend Rekenen:                                  Gezakt                       Gezakt

Astronomie:                                                   Gezakt                      Gezakt

Verzorging van Fabeldieren:                            Gezakt                       Gezakt

Bezweringen:                                               Geslaagd                     Geslaagd

Verweer tegen de Zwarte Kunsten:                  Geslaagd                     Geslaagd

Waarzeggerij:                                              Gezakt                        Gezakt

Kruidekunde:                                              Gezakt                        Geslaagd

Geschiedenis van de Toverkunst:                  Gezakt                         Gezakt

Dreuzelkunde:                                            Gezakt                          Gezakt

Toverdranken:                                             Gezakt                          Gezakt

Gedaanteverwisseling:                                Geslaagd                        Gezakt

Fred en George in de boekenEdit

Harry Potter en de VuurbekerEdit

Vanaf boek 4 zijn ze bezig met de Tovertweelings Topfopshop. Ze beheksen allerlei snoepjes en verkopen die door. Later willen ze zelfs samen een winkel beginnen. Zo gebruiken ze Dirk eens als proefpersoon voor hun Ton-Tong Toffees. Ook halen ze meer streken uit dan ooit. Zo leggen ze bijvoorbeeld drakenstront in het postvakje van Percy op het Ministerie van Toverkunst.

Op het WK Zwerkbal verwedden Fred en George 37 Galjoenen, 15 Sikkels, 3 Knoeten en een fopstok erom dat Ierland wint, maar dat Viktor Kruml de Snaai bemachtigt. Deze uitslag blijkt correct te zijn. Ludo Bazuyn is vooral gek op die fopstok en daarvoor rekent hij nog eens vijf Galjoenen extra. Omdat ze de uitslag goed hebben voorspeld, krijgen ze een grote som geld. Alleen krijgen ze helaas het geld niet terug. Ludo Bazuyn blijkt hele grote schulden te hebben.

Na Harry's vierde jaar zijn ze in 1 keer geslaagd voor hun Verschijnselbrevet. Als ze Verschijnselen of Verdwijnselen, hoor je twee donderende knallen.

Harry Potter en de Orde van de FeniksEdit

Vanaf boek 5 zijn Fred en George meerderjarig en dus mogen ze ook buiten school toveren. Samen zijn ze de hele zomer bezig geweest met het ontwikkelen van Spijbelsmuldozen. Ze gebruiken zichzelf als proefpersonen, en als school weer is begonnen, ook medeleerlingen.

In dit jaar besluiten Fred en George van school te gaan. De enige reden waarom ze dat niet gelijk hadden gedaan, was dat ze professor Perkamentus nog even wilde steunen. Maar toen die vervangen was door Omber hield niets ze nog tegen om rotzooi te trappen en van school gestuurd te worden.

Harry Potter en de Halfbloed PrinsEdit

Jawel hoor, Tovertweelings Topfopshop is een feit! Fred en George hebben deze winkel samen op de Wegisweg, en ze slapen in het appartement boven de winkel. De Fopshop is een groot succes. Van Harry willen ze beslist geen geld zien. Ze zijn hem erg dankbaar voor het startgeld dat ze nodig hadden om de winkel te kunnen beginnen en als dank mag hij gratis pakken wat hij wil.

Harry Potter en de Relieken van de DoodEdit

Wanneer Fred en George onderdeel uitmaken van de ploeg die Harry weg haalt van de Ligusterlaan, wordt George geraakt door een Sectumsempra-spreuk van Sneep. Hij verliest hierbij één oor. En in Harry Potter en de relieken van de dood deel 2 tijdens: De slag om Zweinstein strijd Fred zij aan zij met zijn oudere broer Percy. Toen Percy een grap maakte moest Fred lachen en op dat moment kwam er een enorme explosie door Expulso of Confringo. Door die explosie werden Fred en Percy weg geblazen. Percy overleefde de klap maar Fred niet. Toen hebben ze Fred lichaam achter een harnas gelegt. Eerder in de film doden George Wemel en zijn beste vriend Leo Jordaan de dooddoener Jeegers.

19 jaar laterEdit

19 jaar later is George getrouwd met Angelique Jansen en hebben 2 kinderen ze heten Fred en Roxanne Wemel. Zijn zoon is vernoemd naar zijn oveleden tweelingbroer Fred Wemel.

Fred & George WeasleyEdit

Fred heeft een zeer toepasselijke naam. Zijn naam betekent namelijk 'beschermer van de mensen', wat bij zwerkbal ook precies zijn taak is. Als drijver moet hij zijn medespelers beschermen tegen beukers. Ook kan zijn naam 'hij die raad van elfen krijgt' betekenen. Huiselfen? De naam George staat voor 'bewerker van de aarde'. Weasley is afgeleid van het Engelse woord weasel, dat wezel betekent. Een wezel is een vosachtig, roodharig dier. Alle Weasleys hebben rood haar. en de Patronus van meneer Weasley is zelfs een Wezel.

Trivia Edit

  • De stem van Fred Wemel wordt in de Nederlandse versie van de Harry Potter-films ingesproken door Willem Rebergen, beter bekend als hardstyle-dj en -producer Headhunterz.

]]

BronnenEdit

http://potterdomain.webs.com/fredandgeorgeweasley.htm

Around Wikia's network

Random Wiki