Wikia

Harry Potter Wiki

Gabriëlle Delacour

Overleg0
2.810 pagina's
op deze wiki

Doorverwezen vanaf Gabrielle Delacour

GABRIE
Gabrielle Delacour
Object informatie
Geboren c. 1987
Bloed status Kwart-Glamorgana
Fysieke beschrijving
Geslacht Vrouw
Haar kleur Zilver-blond
Familie informatie
Familie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw

Gabrielle Delacour (Engels: Gabrielle Delacour) is een Franse heks en kwart-Glamorgana. Ze is de dochter van Monsieur Delacour en Apolline Delacour, ze heeft een oudere zus, Fleur, waardoor ze familie is van de Familie Wemel.

BiografieBewerken

Familie levenBewerken

GabrielleDelacour

Gabrielle in 1994.

Gabrielle werd geboren rond 1987 bij Monsieur Delacour, een tovenaar en Apolline Delacour, die half Glamorgana was en half heks, in Frankrijk. Zij en haar oudere zus Fleur zijn dus kwart Glamorgana dankzij hun grootmoeder aan hun moeders kant. Uiteindelijk werd Gabrielle de schoonzus van Bill Wemel, en tante van Victoire Wemel, Dominique Wemel en Louis Wemel.

Het Toverschool ToernooiBewerken

In 1994 werd Fleur gekozen als de kampioen van Beauxbatons in het Toverschool Toernooi. Omdat ze zo gesteld was op Gabrielle, werd Gabrielle mee in het meer genomen onder de invloed van een spreuk tijdens de Tweede Opdracht. Nadat Fleur faalde om bij haar te raken door de Wierlingen, werd ze gered door Harry Potter, een andere kampioen, die de meermensen op afstand hield, en haar mee naar het oppervlak nam samen met zijn gijzelaar, Ron Wemel. Vanaf dat moment behandelde Fleur en Gabrielle beide Ron en Harry met heel veel vriendelijkheid en respect.

175px-Gabrielleball

Gabrielle op het Kerstbal

Het huwelijk van haar zusBewerken

Gabrielle Delacour at the Wedding of William Weasley and Fleur Delacour

Gabrielle werd gekozen als bruidsmeisje voor haar oudere zus toen ze naar het huwelijk ging van Fleur en Bill Wemel in Het Nest tijdens de zomer van 1997 toen ze 11 jaar oud was. Toen de Delacours arriveerde gaf Gabrielle een briljante glimlach aan Harry, en knipperde ze met haar wimpers wat liet blijken dat ze wat verliefdheid voelde voor haar voormalige redder. Ginny Wemel, Harry’s vroegere vrienden, alsook een ander bruidsmeisje schraapte haar keel hierop.

Rond deze tijd zou Gabrielle ook beginnen aan Beauxbatons, net als haar oudere zus had gedaan.

UiterlijkBewerken

Gabrielle werd omschreven als een meisje dat erg op haar zus leek, ze had lang haar dat zilverblond van kleur was. Haar glimlach werd omschreven als verblindend.

Etymologie (naamherkomst)Bewerken

Gabrielle is het vrouwelijke woord voor de Franse versie van de Hebreeuwse naam Gabriel, dat de naam was van een vooraanstaande engel in de Bijbel. Gabrielle was ook de echte naam van de bekende modeontwerper Coco Chanel.

Achter de SchermenBewerken

VerschijningenBewerken

Klik voor meer afbeeldingen van Gabriëlle Delacour.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki