Wikia

Harry Potter Wiki

Geheimen van de Zwartste Kunsten

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Geheimen van de Zwartste Kunsten is een boek, mogelijk van middeleeuwse oorsprong, dat de Zwarte Kunsten bespreekt. Het is de enige bekende bron van schriftelijke instructies over de schepping en vernietiging van een Gruzielement.

Dit boek werd ondergebracht in de verboden afdeling van de bibliotheek van Zweinstein totdat Albus Perkamentus het heeft verwijderd in het jaar 1950. Dit kwam omdat Tom Vilijn aan verschillende leraren vroeg over Gruzielementen. Er wordt verondersteld dat hij het van te voren aan de leraren ging vragen om te weten of je er meerdere kon maken wat niet in het boek stond.

Daarna heeft Perkamentus het boek verwijderd uit de bibliotheek en opgeslagen in zijn kantoor. In 1997 is Hermelien Griffel erin geslaagd om het boek op te roepen vlak voor het verlaten van Zweinstein aan het einde van haar zesde jaar door te roepen "Accio Gruzielement boeken". Hermelien nam het boek met haar mee op een jaar durende zoektocht naar Heer Voldemort's Gruzielementen te vernietigen met Harry Potter en Ron Wemel.

Het is een groot boek, gebonden in verbleekte zwart leer.

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki