Wikia

Harry Potter Wiki

Gerbold Octavius Olivander

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gerbold Octavius Olivander was de vader van Gervaise Olivander en de grootvader van Garrick Olivander, de toverstokmaker op de Wegisweg waar Harry Potter zijn toverstok heeft gekocht.

Deze toverstokmaker noemde toverstokken van spar "De stok voor overlevers", aangezien hij drie van deze stokken aan tovenaars had verkocht die allemaal zonder kleerscheuren door levensbedreigende situaties waren gekomen.

"Als je integriteit zoekt, zoek dan eerst tussen de populieren", was ook een uitspraak van Gerbold.

De middeleeuwse toverstokmaker Geraint Olivander schreef dat hij altijd vereerd was om een stok van cipres te koppelen, omdat hij wist dat hij een heks of tovenaar had ontmoet die een heroïsche dood zou sterven. Hoewel het niet expliciet vermeld wordt, mogen we er vanuit gaan dat Geraint een voorvader is van Gerbold, Gervaise en Garrick Olivander.

Gerbold had ook een rivaal, namelijk Arturo Cephalopos

OllivanderEdit

De naam Ollivander betekent "He who owns the olive wand (Hij die de olijven toverstok bezit)", wat suggereert dat de oorspronkelijke Olivander in Groot-Brittannië is gekomen vanaf een Mediterraans land. Garrick Olivander gelooft dat zijn vroegere voorouders arriveerden met de Romeinen en direct een winkel begonnen om de oude Britse tovenaars, wiens toverstokken ruig en onbetrouwbaar waren, hun stokken te verkopen.

BronEdit

Deze pagina is een (deelse) kopie Wizardzone

Around Wikia's network

Random Wiki