Wikia

Harry Potter Wiki

Gervaise Olivander

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Gervaise Olivander is de zoon van Gerbold Octavius Olivander en de vader van Garrick Olivander, de toverstokmaker op de Wegisweg waar Harry Potter zijn toverstok heeft gekocht. Zijn familie zit al eeuwen in de toverstokhandel en Gervaise heeft zijn zoon in die wereld veel geleerd.

De middeleeuwse toverstokmaker Geraint Olivander schreef dat hij altijd vereerd was om een stok van cipres te koppelen, omdat hij wist dat hij een heks of tovenaar had ontmoet die een heroïsche dood zou sterven. Hoewel het niet expliciet vermeld wordt, mogen we er vanuit gaan dat Geraint een voorvader is van Gerbold, Gervaise en Garrick Olivander.

OllivanderEdit

De naam Ollivander betekent "He who owns the olive wand (Hij die de olijven toverstok bezit)", wat suggereert dat de oorspronkelijke Olivander in Groot-Brittannië is gekomen vanaf een Mediterraans land. Garrick Olivander gelooft dat zijn vroegere voorouders arriveerden met de Romeinen en direct een winkel begonnen om de oude Britse tovenaars, wiens toverstokken ruig en onbetrouwbaar waren, hun stokken te verkopen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki