Wikia

Harry Potter Wiki

Gevecht op het Departement van Mystificatie

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Battleattheministry.PNG
Gebeurtenis informatie
Locatie

Ministerie van Toverkunst

Data

18 juni, 1996

Harry gaat, samen met Ron, Hermelien, Ginny, Loena en Marcel naar het Ministerie van Toverkunst op de rug van de Terzielers. Ze komen uiteindelijk uit in de Hal der Profetieën waar zij oog in oog komen te staan met Voldemort's volgelingen (de Dooddoeners ). Als de SVP-ers tegen de Dooddoeners aan het vechten zijn, verschijnen de leden van de Orde: Dolleman, Lupos, Tops, Wolkenveldt en Zwarts. In de strijd tegen de Dooddoeners wordt Sirius gedood door Bellatrix van Detta , de nicht van Sirius en een Dooddoener. Nadat ze Sirius vermoord heeft, vlucht ze. Harry is woedend op haar en gaat haar achterna. In de hal van het Ministerie van Toverkunst duelleren ze met elkaar. Dan verschijnt Voldemort en hij probeert Harry te doden. Dit lukt echter niet, want Perkamentus verschijnt ineens, en beschermt Harry. Perkamentus weet Voldemort af te schudden door hem in een cocon van glasachtig materiaal te omwikkelen van waaruit Voldemort weet te ontsnappen en hij Bellatrix meeneemt. Perkamentus brengt Harry terug naar school. Op Zweinstein vertelt hij Harry over de profetie die over hem en Voldemort is uitgesproken. Het verbindt hen om magische reden en Voldemort was er al een lange tijd op uit om de profetie te pakken te krijgen.

Als Harry aan het einde van het jaar terugkomt met de Zweinsteinexpres (de schooltrein), wordt hij opgewacht door meneer en mevrouw Wemel , Tops, Dolleman en Lupos. Zij vertellen aan de Duffelingen dat ze met hen te maken krijgen als ze Harry slecht behandelen. Na het gesprek gaat Harry met de Duffelingen naar huis. Hij hoeft daar echter maar 2 weken te blijven.

Mensen die mee hebben gedaan met het Gevecht.Edit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki