Wikia

Harry Potter Wiki

Griffoendor Toren

2.868pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

In de Griffoendor Toren bevinden zich de leerlingenkamer en slaapzalen van de Griffoendors. De toren is Noordelijk gelegen en de ingang ligt op de zevende verdieping.

De kortste weg naar Griffoendor Toren is op de granieten trap, langs een paar gangen, twee keer door een deur verborgen achter een wandtapijt of glijdende panelen, op meer trappen tot uiteindelijk een schilderij van een dikke dame in een roze zijden jurk. Dit portret hangt in een gang van waaruit je door een raam naar het schoolterrein en het huisje van Hagrid kan kijken.

De ingang is afgeschermd door het portret van de Dikke Dame. Ze verbergt een rond gat in de muur waar je door moet klauteren om in de leerlingenkamer te komen. Deze ronde, gezellige kamer staat vol met zachte leunstoelen. Er komen twee deuren op uit die leiden naar de meisjes- en jongensslaapzalen.

LeerlingenkamerEdit

Griffoendorleerlingenkamer.jpg

De Leerlingenkamer van Griffoendor

De leerlingenkamer van Griffoendor is de kamer waar de leerlingen van Griffoendor kunnen samenkomen. De kamer bevind zich in een toren op de 7e verdieping. De ingang bevind zich achter het portret van de Dikke Dame. Dit portret hangt in een gang van waaruit je door een raam naar het schoolterrein en het huisje van Hagrid kan kijken.

Achter het portret is een gat waardoor je in de leerlingenkamer kunt komen. De ronde leerlingenkamer wordt verwarmd door een knappend haardvuur en staat vol gammele tafeltjes en lage, comfortabele fauteuils. Het ziet er erg knus uit.

In de leerlingenkamer is een deur die naar de meisjesslaapzalen leidt en een wenteltrap die naar de jongensslaapzalen leidt. De slaapzaal van Harry bevind zich helemaal boven in de toren. Tegen de muren staan vijf hemelbedden met donkerrode gordijnen en aan het voeteneinde van elk bed staat de hutkoffer van de eigenaar. Op een ophangbord worden mededelingen uitgehangen.

SlaapzalenEdit

Slaapzaal.jpg

Vanuit de leerlingenkamer leiden er twee spiraalvormige trappen naar De meisjes en jongens hebben aparte trappen. Als de jongens de trappen naar de meisjes-kamers betreden, veranderen ze abrupt in een glijbaan zodat de jongens weer onderaan liggen. Elk jaar heeft zijn eigen slaapzaal. Wanneer de leerlingen een jaar verder komen, verandert alleen het opschrift op het bordje van de deur in een jaar later.

Harry slaapt samen met Daan Tomas, Simon Filister, Ron Wemel en Marcel Lubbermans helemaal bovenaan in de toren. Het is een ronde kamer met vijf hemelbedden met diep rode fluwelen gordijnen, en hoge smalle raampjes. Voor ieder bed, staat de hutkoffer van degene die in dat bed slaapt.

WachtwoordenEdit

Om langs de Dikke Dame te komen, moet je haar het goede wachtwoord vertellen.

De wachtwoorden zijn:

Jaar Wachtwoord(en)
Harry's 1e jaar Varkenssnuit
Harry's 2e jaar
Harry's 3e jaar Flierefluiter, Knorhaan, Duvelskaters, Schurftig Hondsvot, Fortuna Major
Harry's 4e jaar Apekool, Bananensplit
Harry's 5e jaar Mimbulus Mimbeltonia
Harry's 6e jaar Haringbaas, Gouden Ballen, Alcoholvrij, Falderappes, Quid agis

VerschijningEdit

Zie ookEdit

BronEdit

Deze pagina is een (deelse) kopie van [http://www.wizardzone.nl Wizardzone.nl/ipb/index.php Wizardzone

Around Wikia's network

Random Wiki