Wikia

Harry Potter Wiki

Griselda Koudstaal

2.880pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ze is een piepkleine, gebogen heks met zo veel rimpels, dat haar gezicht met spinnenwebben bedekt lijkt te zijn. Ze is een beetje doof. Ze is examinator bij de S.L.I.J.M.B.A.L.-examens op Zweinstein. Ze was ook examinator van Perkamentus, toen die PUISTen haalde voor Gedaanteverwisselingen en Bezweringen. Hij deed toen dingen met zijn toverstok die ze nog nooit gezien had.

Griselda Koudstraal is het hoofd van de Toverexamenraad. Malfidus beweert dat ze bevriend is met zijn vader en dat ze zelfs bij hen komt eten. Marcel denkt dat het niet waar is, omdat ze een vriendin is van zijn oma en ze het nog nooit over de Malfidussen heeft gehad. Ze lijkt qua karakter erg op de oma van Marcel.

In Harry's vijfde jaar werd professor Omber aangesteld als Hoog-Inquisiteur op Zweinstein.

Griselda Koudstaal en Canisius Klare, leden van de Wikenweegschaar, hebben hun functie neergelegd uit protest tegen de benoeming van de Inquisiteur. "Zweinstein is een school, geen verlengstuk van Droebels Ministerie," zei professor Koudstaal. "Dit is de zoveelste weerzinwekkende poging om Albus Perkamentus in diskrediet te brengen."

In dezelfde krant verscheen nog een artikel over haar "vermeende banden met subversieve koboldgroepen".

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki