Wikia

Harry Potter Wiki

Grot

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Grot.jpg
Toen Voldemort nog in het Weeshuis zat, gingen ze elk jaar op uitstapje, meestal richting de zee. Voldemort nam medeleerlingen mee een Grot in, en wat hij daar precies met ze deed is niet bekend, maar ze kwamen er altijd doodsbang weer uit.

Deze Grot gebruikt Voldemort later ook om het Medaillon in te verbergen, één van zijn Gruzielementen. Perkamentus en Harry bezoeken de Grot en vinden het Medaillon.

De Grot ligt in de buurt van een hoop rotsen die bijna niet te beklimmen zijn. Schepen mijden deze rotsen omdat de wateren eromheen veel te gevaarlijk zijn. Onderin het klif zit een spleet. De vloer is er glad en glibberig.

De rotsspleet wordt een donkere tunnel, die met vloed waarschijnlijk onder water staat. Hij is nauwelijks een meter breed en de slijmerige wanden glansen als gesmoten teer. Na een eindje buigt de tunnel af naar links en loopt door tot diep onder het klif. Na een tijdje kom je bij een natuurlijke trap die naar een grote grot leidt.

Het gedeelte waar je nu in komt, is nog maar een voorvertrek, een soort hal. De ingang tot het echte vertrek is verborgen achter de rotswand. Je kan er pas komen als je jezelf verwondt en je bloed in aanraking laat komen met de muur. Er ontstaat een soort boog in de wand, waar je doorheen kan. De kamer hierachter is een ondoordringbare duisternis.

Wat je nu ziet is mysterieus en spookachtig. Je staat langs de rand van een groot, inktzwart meer. Het is zo groot dat je de andere oever niet kan onderscheiden en de grot is zo hoog dat ook het dak onzichtbaar is. Ver weg, in het midden van het meer, gloeit een wazig groen licht dat weerkaatst wordt door het roerloze water. Die groenige gloed is het enige lichtpunt in de inktzwarte duisternis. Het donkere in de grot is op de een of andere manier dikker en ondoordringbaarder dan normaal.

Langs het water loopt een smalle rotsrichel. Het is belangrijk dat je niet in het water valt, want onder het wateroppervlak wacht een leger Necroten. Na een eindje lopen over de richel, kom je bij een onzichtbare ketting die in de lucht hangt. Met je toverstok, kun je hem zichtbaar maken en dan zie je dat het een dikke, kopergroene ketting is, die zich vanuit het donkere water uitstrekt. Met nog een tik op de ketting, kan je de schakels soepel als een slang uit je hand laten glijden, waarna ze een stapel op de grond vormen. De ketting trekt daarna iets omhoog uit het inktzwarte meer, en de spookachtige boeg van een piepklein bootje duikt op. Het vaartuigje drijft met dezelfde groene gloed als de ketting, af op de oever zonder ook maar een rimpeltje in het water te maken. Met dit bootje kun je het meer over zonder dat de Necroten je aanvallen.

Als je in het kleine bootje stapt, hoef je niks te doen. Het is alsof hij door een onzichtbbaar touw naar het midden wordt getrokken. Al gauw verdwijnen de wanden uit het zicht. In het midden aangekomen, botst het bootje op het kleine eilandje van gladde rots. Het eiland is niet groter dan de werkkamer van Perkamentus: een kaal, vlak stuk steen waarop zich alleen de bron van het groenachtige licht bevindt. De groene gloed is een stuk sterker als je dichterbij bent, en is afkomstig uit een stenen kom op een voetstuk. Daarin ligt het Medaillon van Zwadderich in een smaragdgroene, lichtgevende vloeistof. De enige manier om het Medaillon eruit te kunnen halen, is door de vloeistof op te drinken.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki