Wikia

Harry Potter Wiki

Grote Meer

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lake.jpg
Grote Meer
Locatie informatie
Locatie

Zweinsteins Kasteel

Bewoner(s)
Affiliatie

Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus

Het Grote Meer (Engels: Black Lake) is een meer aan de zuidkant van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus . Het is een kolkend, tientallen meters diep meer. Ook het riool van Zweinstein loopt uit in het Grote Meer. Er leven onder anderen; Wierlingen, Meermensen en de Reuzeninktvis.

GeschiedenisEdit

Elke eerstejaars student wordt aan het begin van hun schooljaar met kleine bootjes over het Grote Meer heen, naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus gebracht - dit is een traditie - onder leiding van Rubeus Hagrid. Als ze eenmaal aangekomen zijn op school, worden ze gesorteerd over de vier afdelingen . In Harry's vierde jaar werd er gezegd dat Dennis Krauwel overboord in het water viel, maar dat de Reuzeninktvis hem vervolgens weer in de boot zette.

Second Task Lake.JPG

het meer tijdens de tweede opdracht

Toverschool ToernooiEdit

De leerlingen van het Klammfels Instituut kwamen op hun schip naar Zweinstein over het meer. Als ondeel van de tweede opdracht, moeten de Toverschool Kampioenen (Harry Potter, Carlo Kannewasser, Viktor Kruml en Fleur Delacour) een uur door het water zwemmen om iets te redden wat van hun afgenomen is. Harry gebruikt Kieuwwier, om lang te kunnen ademen onder water, Carlo en Fleur allebei een Bubbelhoofdbezwering en Viktor
Durmstrang ship pic2.jpg

Klammfels Schip

transformeert zichzelf in een haai.

Perkamentus' BegrafenisEdit

Als, in 1997, Albus Perkamentus wordt vermoord door Severus Sneep, wordt hij begraven in een witte tombe aan de oever van het meer.

InwonersEdit

Het meer is het thuis van de Reuzeninktvis, de Wierlingen een een kleine kolonie Meermensen. Het meer werd ook gebruikt al de locatie van de Tweede Taak van het Toverschool Toernooi . De Leerlingenkamer van Zwadderich ligt direct onder het meer, waardoor er een groene gloed heerst in de ruimte. De Geheime Kamer ligt ook onder het meer. Op een gegeven moment, vlucht de pad van Marcel Lubbermans, Willibrord, en gaat naar het meer, waar nog meer van zijn soortgenoten wonen.

TemperatuurEdit

Het meer is vaak erg koud, maar Viktor Kruml zwom in het water in 1994, omdat hij blijkbaar niet beïnvloed wordt door de lage temperatuur. Waarschijnlijk omdat hij op Klammfels zit, wat gevestigd is op een plaats waar het nog kouder is.

Er is echter wel bekend dat Lily Evers en haar vrienden hun benen in het water lieten hangen voor een verkoelend effect. Er is maar één regel over het meer en dat is dat je er niet in mag zwemmen. Je mag er dus wel in hangen met je benen op warme dagen.

Achter de SchermenEdit

  • In de films, is het meer bekend als "Het Zwarte Meer."
  • In LEGO Harry Potter: Years 1-4, heeft het meer kades langs de kant.
  • In de film, is het lichaam van Albus Perkamentus op een klein eilandje in het midden van het meer gelegd. In 1998 gaat Voldemort naar het graf van Perkamentus om de Zegevlier te stelen.

VoorkomensEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki