Wikia

Harry Potter Wiki

Harry's elfde verjaardag

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
KeeperKeys.jpg
Harry's elfde verjaardag
Gebeurtenis informatie
Locatie

Hutje op de Rots

Data

31 juli, 1991

Deelnemer(s)

Op Harry Potter's elfde verjaardag probeerde Herman Duffeling te omzeilen dat Harry een brief zou krijgen van Zweinstein. Daarom vluchten naar Hutje op de Rots. Ongeacht, Rubeus Hagrid, tereinknecht van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, vloog hij naar de afgelegen hut. Hij brak vervolgens de deur, hij bedreigde de Duffelingen en overhandigde Harry zijn allereerste verjaardagstaart.

"Harry je bent een tovenaar"
—Rubeus Hagrid

Hagrid was verbaasd dat Harry niet wist wie hij werkelijk was en wat er eigenlijk was gebeurd met zijn ouders. De jachtopziener uit zijn woede aan de Duffelingen en verteld Harry dat hij een tovenaar is. Later legde hij uit wie Heer Voldemort was en hoe hij James en Lily Potter. Hij heeft vervolgens Dirk Duffeling van een varkensstaart voorzien omdat Herman Duffeling Albus Perkamentus beledigde.

Zodra Hagrid en Harry de hut hadden verlaten reisde ze door naar de Wegisweg waar Harry zijn schoolspullen zou krijgen en waar Hagrid Harry een mooie sneeuwuil zou geven voor zijn verjaardag, die Harry Hedwig noemt.

VerschijningEdit

HagridBirthdayCake.jpg

Around Wikia's network

Random Wiki