Wikia

Harry Potter Wiki

Harry Potter Prequel

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Deze pagina behoort niet tot het Harry Potter Universum.
Maar heeft verbindingen met het verhaal. Dit artikel is dus onderdeel van de echte wereld

De Harry Potter Prequel is een 800-woorden lang verhaal geschreven door de Britse schrijver J.K. Rowling en gepubliceerd op 11 juni 2008. Het verhaal speelt zich af drie jaar voor de geboorte van Harry Potter en vertelt een avontuur van Sirius Zwarts en James Potter.

Plot Edit

Twee Dreuzelagenten, PC Anderson en Sergeant Fisher, achtervolgen een motorfiets die de snelheidslimiet ruimschoots overschrijdt. Wanneer ze de twee berijders daarmee confronteren, vragen ze hun namen. Na een paar grappen introduceren de jongens zich als Sirius Zwarts en James Potter. Als de twee agenten aanstalten maken om hun te arresteren arriveren er plotseling drie mannen op bezemstelen in het steegje, recht op hun af. James en Sirius gebruiken hun toverstok om de politieauto in de lucht te lanceren, zodat de drie Dooddoeners ertegenaan knallen en zij kunnen ontsnappen. De politiemannen blijven totaal verbijsterd achter.

Aankondiging Edit

J.K. Rowling kondigde in 2008 aan dat ze een prequelverhaal aan het schrijven was voor de Engelse organisatie PEN en Dyslexia Action. Het verhaal, handgeschreven op een kaartje en door haarzelf gesigneerd, werd vervolgens samen met dertien andere gelijksoortige exemplaren geveild op 11 juni 2008. De opbrengst werd gedoneerd aan het goede doel. De koper van de kaart was Hira Digpal, president van de in Tokio gevestigde banking-consulting Red-33.

De prequel verscheen daarna op het internet.

Rowling heeft uitgesloten dat ze ooit een prequel zou schrijven van de Harry Potter-serie en signeerde het 'kaartverhaal' dan ook met de woorden: "Van de prequel waar ik niet aan werk - maar het was leuk!'

Referenties Edit

Externe links Edit

Harry Potter en de Steen der Wijzen boek film game
Harry Potter en de Geheime Kamer boek film game
Harry Potter en de Gevangene van Azkaban boek film game
Harry Potter en de Vuurbeker boek film game
Harry Potter en de Orde van de Feniks boek film game
Harry Potter en de Halfbloedprins boek film game
Harry Potter en de Relieken van de Dood boek film game

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki