Wikia

Harry Potter Wiki

Heer Hendrik van Malkontent tot Maling

Doorverwezen vanaf Hendrik van Malkontent tot Maling

2.857pages on
this wiki
Talk0
Heer Hendrik van Malkontent tot Maling
Object informatie
Geboren Ergens in de 15e of 14e eeuw
Gestorven 31 Oktober 1492
Bloed status Dreuzeltelg
Schuilnaam

Haast Onthoofde Henk

Henk
Titel(s) Heer
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Beroep Als geest heeft Hendrik geen beroep, maar hij is wel het afdelingsspook van Griffoendor en hij helpt de leerlingen van Griffoendor.
Afdeling Griffoendor

Heer Hendrik van Malkontent tot Maling (ook Haast Onthoofde Henk genoemd) (dood 31 oktober 1492) is het spook van de afdeling Griffoendor op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Hij is veroordeeld door een ongeluk met een lady. Hij probeerde een bezwering uit, en die mislukte. Toen hij probeerde haar tanden weer recht te zitten, veranderde ze in slagtanden.

BiografieEdit

Onthoofde Henk

Henk haalt zijn hoofd af als geest

Dood (1492)Edit

Over Heer Hendrik van Malkontent tot Maling's leven is niets bekend, op zijn dood na. Nadat hij een bezwering had uitgesproken, werd hij tot dood veroordeeld. Hij werd onthoofd (soort van) . De bijl, het wapen waarmee hij onthoofd werd was bot waardoor zelfs na 45 keer maar een deel van zijn hoofd gescheiden werd. Daarna werd hij het afdelingsspook van Griffoendor op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus waar hij Haast Onthoofde Henk als bijnaam kreeg. Later ergerde Henk zich eraan dat hij niet helemaal onthoofd was omdat hij dan een hogere rang zou hebben gehad onder de geesten.

Heropening van de Geheime Kamer (1992)Edit

In het schooljaar in 1992 op Zweinstein, toen de Geheime Kamer geopend werd was Henk een van de slachtoffers van de Basilisk, die waarschijnlijk dacht dat hij als dreuzel geboren was al kon het ook toeval zijn. Henk stierf niet door de blik van de Basilisk omdat hij al dood was. Aan het eind van het jaar werd hij weer levend, als dood persoon dan...

1996Edit

Nadat Sirius Zwarts, de peetvader van Harry Potter is vermoord tijdens een gevecht, vraagt Harry hem of Sirius terug zou kunnen keren als geest. Hendrik verklaart dat alleen personen die bang zijn voor de dood terug kunnen keren.

Achter de SchermenEdit

  • In Harry Potter en de Steen der Wijzen zegt Hendrik dat hij in geen 400 jaar meer gegeten heeft. Toch blijkt later dat hij wel langer niet gegeten had.
  • De tijdlijn in de Harry Potter chronologie is gebasseerd op het sterfdagfeest van Henk. Hij stierf in 1492 en vierde zijn 500ste verjaardag. Dus zouden de boeken zich afspelen in de jaren '90.
  • Terwijl de meeste studenten op Zweinstein hem Haast Onthoofde Henk noemen zegt hij zelf zijn echte naam.
  • De sterfdatum van Henk is dezelfde dag als de dood van James en Lily Potter maar verschillende jaartallen.

VerschijningEdit

Klik voor meer afbeeldingen van Heer Hendrik van Malkontent tot Maling.

BronEdit

Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus
Zweinstein Afdelingen:
Naam van Stichter: Goderic Griffoendor · Helga Huffelpuf · Rowena Ravenklauw · Salazar Zwadderich
Afdelingshoofd: Minerva Anderling · Pomona Stronk · Filius Banning · Hildebrand Slakhoorn
Afdelingsgeest: Haast Onthoofde Henk · Dikke Monnik · Grijze Dame · Bloederige Baron

Around Wikia's network

Random Wiki