Wikia

.Hufflepuff common room
Huffelpuf leerlingenkamer
Locatie informatie
Locatie

Souterrain, Zweinstein kasteel, Hooglanden van Schotland

Bewoner(s)

Huffelpuffers

"Het is rond en aards, met een laag plafond; het voelt er altijd zonnig en de ramen bieden uitzicht op kabbelend gras en paardebloemen. Er is een hoop gepolijst koper te vinden en veel planten, die aan het plafond hangen of in de vensterbanken staan. Professor Stronk brengt de meest interessante plantensoorten (waarvan sommige dansen of praten) mee naar de leerlingenkamer ter decoratie. Dit is ook één van de redenen dat Huffelpuffers vaak erg goed zijn in Kruidenkunde. Onze luie stoelen en banken zijn bekleed met geel en zwart, en onze slaapzalen zijn bereikbaar via ronde deuren in de muren van de leerlingenkamer. Koperen lampen werpen een warm licht over de hemelbedden, die allemaal zijn bedekt met lapjessprei en er hangen kopere kruiken aan de muur, mocht je koude voeten hebben."
—Beschrijving van de leerlingenkamer[src]

De Huffelpuf leerlingenkamer is gelegen in het soutterain in de buurt van de keukens op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. In het algemeen bevat het vooral motieven gebaseerd op cirkels, natuur, koper en de kleuren geel en zwart (allemaal in verband met de afdeling). Het benadrukt ook het comfort, waardoor er wordt gesproken over "de gezelligste leerlingenkamer van allemaal". Het is op één verdieping onder de begane grond en is zeer beschut tegen de verschillende elementen, waar de studenten van Griffoendor en Ravenklauw in de torens meer last van hebben.

IngangEdit

Ingang huffelpuf

Ingang van de Huffelpuf leerlingenkamer

De ingang van de leerlingenkamer bevindt zich "in een hoekje aan de rechterkant van de keukens", verborgen achter een stapel vaten. Om de ingang te onthullen is er geen wachtwoord vereist. In plaats daarvan moeten de studenten op het tweede-na-onderste vat in het midden van de tweede rij, het ritme van 'Helga Huffelpuf' tikken. Vervolgens gaat er een deksel open die de ingang van de leerlingenkamer onthult. Wanneer er echter het verkeerde vat wordt getikt of het rimte klopt niet, dan wordt de indringer bedolven onder de azijn.

LeerlingenkamerEdit

HufflepuffBasement2

De leerlingenkamer is rond, aards, met een laag plafond, gastvrij, warm en zonnig. Er zijn veel gele versieringen, gepolijst koper en overvolle, luie banken en stoelen bekleed me geel en zwart. De ronde ramen bieden uitzicht op "kabbelend gras en paardebloemen". Er is ook een grote, honing gekleurde, houten openhaard met houtsnijwerk van dassen erop. Deze bevindt zich onder een portret van de stichter van de afdeling, Helga Huffelpuf.

Het afdelingshoofd, Pomona Stronk, en tevens lerares Kruidenkunde, brengt vele interessante plantsoorten (waarvan sommige dansen of praten) naar de leerlingenkamer om deze te versieren. Deze staan dan ook in de vensterbanken of hangen aan het plafond, en stimuleren zo de interesse in Kruidenkunde (wat ook de reden is dat de meeste Huffelpuffers daar zo goed in zijn).

SlaapzalenEdit

De slaapzalen bevinden zich ook in het soutterain en hebben perfect ronde deuren met vele kleine, ondergrondse tunnels die van de leerlingenkamer af leiden. Eén van de tunnels leidt naar de meisjes slaapzaal, de andere naar die van de jongens. In elke slaapzaal staan hemelbedden die zijn bekleed met lapjessprei. De slaapzalen worden verlicht door warme, koperen lampen en aan het eind van ieder hemelbed hangen er koperen kruiken aan de muur, die je kunt gebruiken als je het koud hebt.

TriviaEdit

  • De Huffelpuf leerlingenkamer is de enige leerlingenkamer die Harry Potter nog nooit heeft gezien.
  • De Huffelpuf leerlingenkamer is de enige leerlingenkamer waar in geen duizend jaar andere studenten dan die van Huffelpuf zijn geweest. Dit maakt het de meest beveiligde leerlingenkamer van allemaal.
  • JK Rowling beschreef eerder dat de ingang van de leerlingenkamer dicht bij de keukens, achter het schilderij van een stilleven van een fruitsschaal was gelegen. Men moest de peer kietelen om toegang te krijgen. Dit is tegenstrijdig met Pottermore, waarop wordt beschreven dat de leerlingenkamer achter een stapel vaten is gelegen, en men door een tunnel moet kruipen om binnen te komen.
  • Huffelpuf is de enige afdeling dat een afweer-mechanisme heeft tegen indringers (men wordt bedolven met azijn, mocht het ritme niet goed zijn) in plaats van simpel de toegang te blokkeren.
  • De Huffelpuf leerlingenkamer is de enige leerlingenkamer dat is versiert met planten.
  • Huffelpuf is de enige leerlingenkamer dat een schilderij van haar stichter heeft hangen.

BronEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki