Wikia

Harry Potter Wiki

Huis waar Hildebrand Slakhoorn onderduikt

2.882pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

BuitenkantEdit

Het is een klein, keurig, vrijstaand stenen huisje. Het heeft een keurig onderhouden tuinpad en je moet een hekje door om in de voortuin te kunnen.

InterieurEdit

De woonkamer is bedompt en overvol, maar je kan niet zeggen dat het niet comfortabel is; het staat vol met zachte stoelen en voetenbankjes, boeken en drankjes, dozen bonbons en donzen kussens. Het lijkt wel de woonkamer van een rijke, pietluttige oude dame. Ook brandt er een haardvuur.

Je kan er ook allerlei snuisterijen vinden, olielampen, bijzettafeltjes, een piano en een staande klok. Hij heeft een enorme collectie zilveren fotolijstjes die je kan vinden op het dressoir. Daarin kan je gesigneerde foto's van zijn meest succesvolle oud-leerlingen vinden.

Achter de tweede deur links, aan het eind van de gang, zit het toilet.

Boek 6Edit

Wanneer Harry en Perkamentus er kwamen hing de voordeur scheef in zijn scharnieren. In de woonkamer was een onvoorstelbare ravage. Een staande klok lag versplinterd aan hun voeten. Het glas was gebarsten en de slinger lag een eindje verderop, als een gevallen zwaard. Een piano lag op zijn kant en de toetsen waren er en der verspreid. Daarnaast glinsterden de scherven van een gevallen kroonluchter. Veren stroomden uit de lange scheuren in slappe, opengesneden kussens en alles was bedekt met een fijn gruis van glas en porselein. Het behang was bespat met drakenbloed.

VerderEdit

Om te ontsnappen aan de Dooddoeners blijft Hildebrand nooit langer dan één week op dezelfde plek. Hij trekt van het ene Dreuzelhuis naar het andere. De eigenaars van het beschreven huis zijn met vakantie op de Canarische Eilanden.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki