Wikia

Harry Potter Wiki

James Potters Toverstok

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

NN8206Lh.jpg
James Potters Toverstok
Geschiedenis informatie
Gemaakt 1971 of eerder
Maker Olivander
Bezitter beschrijving
Meester(s)
Bezitter(s)
Toverstok informatie
Hout Mahonie
Lengte 27,8 cm

De stok van James Potter was 27,8 cm lang, gemaakt van mahonie hout, met een onbekende kern. Er werd echter gesuggereerd dat het een kern van Drakenbloed had, zo had James hem gekocht bij Olivander's. James kocht hem voordat hij begon aan zijn eerste schooljaar aan Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus aan de Wegisweg. Zijn stok werd beschreven als "soepel" en "goed voor Transfiguratie" door Olivander zelf.

Later bleek ook dat de stok nuttig was voor Transfiguratie, want in zijn vijfde jaar werd James een volleerde Faunaat. Op 31 oktober 1981 had James, met behulp van zijn toverstok, zijn zoontje Harry net vermaakt, toen Heer Voldemort arriveerde. James probeerde hem tegen te houden, maar hij had zijn stok op de bank laten liggen, dus werd hij op slag vermoordt. Het is onbekend wat er gebeurde met de stok na het overlijden van de eigenaar, maar het is mogelijk dat de stok samen met James werd begraven.

Jamespotterwand2.png

Spinnenwebben patroon

VoorkomensEdit

Achter de SchermenEdit

  • De mahonie boom staat symbool voor kracht, veiligheid, beschermend en praktisch. Het kan zo zijn dat het hout van zijn toverstok James karakter weerspiegelen, toen hij onder andere zijn zoon Harry beschermde.

Around Wikia's network

Random Wiki