Wikia

Harry Potter Wiki

Jammerende Jenny

Overleg0
2.832 pagina's
op deze wiki
Myrtle1
Jammerende Jenny
Biografische informatie
Geboren 1929
Gestorven 13 juni 1943
Bloed status Dreuzel-geboren
Fysieke beschrijving
Species Mens
Geslacht Vrouw
Haar kleur Donkerbruin
Oog Kleur Bruin
Huid Kleur Bleek
Familie informatie
Magische kenmerken
Stok Onbekend
Affiliatie
Afdeling Ravenklauw
Trouw

Jammerende Jenny (Engels: Moaning Myrtle) was een heks die later een geest werd en in die tijd rondspookte op de meisjes badkamer op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. Ze was een student op deze school in de jaren ’30 en ’40. Ze was gesorteerd in de afdeling Ravenklauw. Jenny werd vermoord door Zwadderich’s Basilisk in 1943 in bevel van Marten Asmodom Vilijn die de Geheime Kamer opende en later Heer Voldemort zou worden. Ze is een kwetsbaar, snel beledigd meisje.

BiografieBewerken

Jammerende Jenny

Jenny als geest

School Jaren en Dood (? -1943)Bewerken

Toen Jenny voor het eerst naar school ging op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus werd zij gesorteerd in Ravenklauw. Ze slaagde er niet in vrienden te maken op school en werd vaak gepest door medestudenten. Ze werd in 1943 vermoord door Marten Asmodom Vilijn toen hij de Geheime Kamer wilde openen. Jenny stierf terwijl het geschreeuw van de pret van medestudenten om haar door de gangen galmden. Haar brilglazen waren kapot, wat waarschijnlijk de oorzaak was van haar dood en het feit dat ze niet versteende. Het monster dat haar dode was een Basilisk die de opdracht kreeg van Vilijn. De dood van Jammerende Jenny gebruikte Vilijn (later Voldemort) om zijn eerste Gruzielement te maken: het dagboek.

Heropening van de Geheime Kamer (1992-1993)Bewerken

Na haar dood bleef Jenny als geest rondzwerven op de meisjes badkamer. Harry Potter, Ron Wemel en Hermelien Griffel gebruikte haar badkamer jaren later om daar Wisseldrank in te brouwen zodat Ron en Harry zich als Karel Kwast en Vincent Korzel konden vermommen. Zo wilden ze Draco Malfidus ondervragen over de Geheime Kamer.

In 1993 hielp Jenny Harry en Ron om meer te weten te komen over het monster in de Geheime Kamer. Toen Harry haar vroeg over hoe ze stierf was ze gevleid en antwoordde alsof de vraag nooit gesteld was.

Jenny en Harry

Jenny met Harry in de badkamer

Toverschool Toernooi (1995)Bewerken

In 1995, twee jaar na de heropening van de Geheime Kamer hielp Jenny Harry Potter bij de Tweede Opdracht die hij uit moest voeren tijdens het Toverschool Toernooi. Dat doet ze in de Badkamer van de Klassenoudsten. Hoewel Carlo Kannewasser het Harry had aangeraden om een bad te nemen en te denken over het Gouden Ei en hem het wachtwoord van de badkamer gaf, was het toch Jenny die Harry vertelde hoe hij de aanwijzing moest oplossen; door het ei onderwater te openen. Later, tijdens de opdracht verscheen Jenny in het meer en wees ze voor Jenny de juiste kant aan waar de gevangenen zouden zijn.

Draco Malfidus (1997)Bewerken

In 1997 praatte Draco Malfidus zich uit bij Jenny over zijn moordpogingen op Albus Perkamentus die hij moest volbrengen. Jammerende Jenny trooste hem, en zei dat ze het begrijpt. Noch wanneer er een duel tussen Harry en Draco uitbreekt schreeuwde Jenny en het bleek dat zij van opwinding genoot. Waarschijnlijk omdat ze een tijd daarvoor gezegd had dat er niet zo veel jongens in haar badkamer kwamen. De laatste keer dat Jenny word gezien is wanneer Severus Sneep haar beveeld de badkamer te verlaten.

Fysieke beschrijvingBewerken

Klik voor meer afbeeldingen van Jammerende Jenny.

Jammerende Jenny zou een geest zijn geweest met sluik haar, pukkels en dikke brilglazen. Zij glimlacht nauwelijks en neemt grote inbreuk bij de kleinste rivieren in de badkamer.

VerschijningBewerken

]]

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki