Wikia

Gregory Goyle-DH2
Karel Kwast
Biografische informatie
Geboren 1980
Bloed status vol-bloed
Fysieke beschrijving
Geslacht Man
Haar kleur bruin
Familie informatie
Magische kenmerken
Affiliatie
Trouw Draco Malfidus, Dorothea Omber en Heer Voldemort

Karel Kwast (Engels: Gregory Goyle) is een Personage uit de Harry Potter-boekenreeks van J.K. Rowling. Hij is een jaargenoot van Harry Potter en een Afdelings-genoot en trouwe volgeling van Harry's aartsvijand, Draco Malfidus. Kwast is onafscheidelijk van zijn vriend Vincent Korzel.

AlgemeenEdit

Eén van de vrienden van Draco Malfidus. Hij zit in hetzelfde jaar als Harry, maar dan bij Zwadderich. Zijn vader is een Dooddoener.

UiterlijkEdit

Kwast is groot, sterk en dom en ziet er erg gemeen uit. Hij heeft stugge stekeltjes op zijn hoofd en een lage, schorre stem.

Karel Kwast in de boekenEdit

Harry Potter en de Steen der WijzenEdit

The Trio (Crabbe, Malfoy and Goyle) 1991b

Op zijn eerste treinreis naar Zweinstein, werd hij door Schurfie in zijn vinger gebeten.

Harry Potter en de VuurbekerEdit

Hij was er met het kerstbal in zijn vierde jaar niet in geslaagd een partner te vinden. Hij zag eruit als een bemost rotsblok.

Harry Potter en de Orde van de FeniksEdit

Vanaf zijn 5e jaar vervult hij een van de rollen als Drijver in het Zwerkbalteam van Zwadderich.

Gregory GoyleEdit

Gregory is afgeleid van het Griekse gregórios dat 'waakzaam' betekent. Goyle komt van Gargoyle, dit zijn waterspuwers in oude kerken die vaak monsterlijke gestalten hebben. Ze zijn bedoeld als afweer voor boze geesten en het bewaken van de kerk, net zoals Kwast bewaker van Draco is.

BronEdit