Wikia

Harry Potter Wiki

Klammfels Instituut

2.881pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Klammfels
Locatie informatie
Locatie

Ergens in Noordoost Europa

Eigenaar

Schoolhoofd

Klammfels Instituut (Engels: Durmstrang Institute) is een toverschool gesticht door de Bulgaarse heks Nerida Vulchanova. De exacte locatie van de school is niet bekend, maar de locatie moet in elk geval in een koude, dus waarschijnlijk noordelijk gelegen streek zijn, want de standaard schooluitrusting omvat onder andere een warme bontmantel. Ook is bekend dat de dagen er kort zijn en de klaslokalen meestal erg koud. De leerlingen komen echter uit verschillende landen, zo komt oud leerling Viktor Kruml uit Bulgarije.

GeschiedenisEdit

De school bestaat minimaal 700 jaar. De exacte stichtingsdatum is niet bekend, wel weten we dat de school in het jaar 1294 al deelnam aan het Toverschool Toernooi.

Jaren 1990: Donkere tijdenEdit

Klammfels heeft de naam vooral aandacht te besteden aan de Zwarte Kunsten, mogelijk dankt het die naam aan Igor Karkarov, die in de Jaren 1990 schoolhoofd was van de Klammfels. Karkarov was een Dooddoener, een volgeling van Heer Voldemort. Hij werd echter vrijgelaten uit Azkaban, omdat hij namen van diverse andere Dooddoeners doorgaf aan het Ministerie van Toverkunst. Karkarov liet geen Dreuzel-kinderen toe tot zijn school. De school staat bekend om zijn beleid omtrent de Zwarte Kunsten: men onderwijst er niet alleen het verweer maar ook het gebruik ervan, iets wat op bijvoorbeeld Zweinstein absoluut niet zal gebeuren.

In 1991 wou Lucius Malfidus dat zijn zoon Draco Malfidus naar Klammfels zou gaan, maar zijn vrouw vond de school te ver.

Durmstrang arrival.jpg

Het schip van de Klammfels bij Zweinstein

In het Schooljaar 1994-1995 deed de school mee aan het Toverschool Toernooi, dat sinds jaren weer werd gehouden. Het toernooi vond plaats op Zweinstein. In de jaren 1990 zat de Zoeker van het Bulgaars Zwerkbal Team, Viktor Kruml, op Klammfels. Ook was hij, tot niemands verbazing, deelnemer aan het Toverschool Toernooi voor Klammfels. De Klammfels kwamen aan met een groot schip, waar ze ook overnachtten. Ze wonnen het toernooi echter niet.

In 1995 vluchtte schoolhoofd Karkarov zodra duidelijk werd dat Voldemort was herrezen. Later werd bekent dat Karkarov is vermoord door Voldemorts Dooddoeners. Wie zijn positie als schoolhoofd heeft overgenomen is niet bekend. Of de reputatie van de school hierdoor is verbeterd of verslechterd is evenmin duidelijk.

Het kasteelEdit

Klammfels is, net als Zweinstein, gesitueerd in een kasteel. Het Klammfels-kasteel is slechts vier verdiepingen hoog, en de haardvuren worden alleen voor magische doeleinden aangestoken. Het schoolterrein is enorm groot, en de omgeving is bergachtig.

SchoolhoofdenEdit

LeerlingenEdit

Zie ookEdit

Around Wikia's network

Random Wiki