Wikia

Harry Potter Wiki

Klein Zanikem

Overleg0
2.642 pagina's
op deze wiki
Klein Zanikem
Klein Zanikem
Locatie informatie
Locatie

Surrey, Engeland

Bewoner(s)

Klein Zanikem is een dorpje dat in Surrey, Engeland ligt. In dit dorpje woonde de beroemde tovenaar Harry Potter gedwongen in zijn jongere jaren bij de Duffeling Familie. In 1995 werd Harry Potter en zijn neef Dirk Duffeling aangevallen in dit dorp.

Magische geschiedenis.Bewerken

Harry Potter in Klein ZanikemBewerken

Collectebus 2
De Collectebus in Klein Zanikem, 1993
FotobaasToegevoegd door Fotobaas

Hoewel Klein Zanikem geen tovenaarsdorp is, zijn er in de jaren door veel magische gebeurtenissen voorgekomen.

Het begon allemaal in 1981, toen de beroemde tovenaar Harry Potter als baby door de Half-reus Rubeus Hagrid naar de Ligusterlaan nummer 4 werd gebracht op een vliegende Motorfiets. Daar werden ze opgewacht door Albus Perkamentus en Minerva Anderling. Harry Potter woonde de rest van zijn jeugdjaren bij de Duffeling familie in Klein Zanikem. Hij werd toen in het geheim in de gaten gehouden door de Snul Arabella Vaals, met haar Kwistels, in de opdracht van de Orde van de Feniks.

Tot Harry Potters elfde verjaardag in 1991 wist hij zelf niet dat hij een tovenaar was. Omdat hij toen elf jaar was, werd er een uitnodiging verzonden per Uilenpost van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. De Duffelings verstopte de brief echter. Het gevolg was dat er duizenden uilen naar het huis in de Ligusterlaan kwamen om de brief aan Harry te overhandigen.

Vanaf toen gebeurde er wel elk jaar iets magisch in Klein Zanikem. Zo kreeg Harry in de zomer van 1992 bezoek van een Huiself genaamd Dobby en werd hij vervolgens opgehaald door de Wemel familie in een vliegende Ford Anglia.

Dementor aanval
Dementors vallen Klein Zanikem aan, 1994
FotobaasToegevoegd door Fotobaas

In de zomer van 1993 kreeg Harry Potter het aan de stok met zijn tante Margot. Hij word zo kwaad dat hij zijn toverkracht niet meer kan beheersen en vervolgens tante Margot op laat zwellen als een ballon. Harry vluchtte en zag een grote zwarte hond, dat Sirius Zwarts blijkt te zijn als een Faunaat. Vervolgens roept Harry onbewust de magische Collectebus op, waarmee hij vertrekt richting Zweinstein.[1]

De Wemel familie komt in 1994 Harry Potter ophalen omdat dat jaar het Wereldkampioenschap Zwerkbal weer plaats vind. Ze doen dat door middel van een Haardrooster, dat zich éénmalig in de Ligusterlaan nummer 4 werd gevestigd.

Dementors vallen Harry Potter en zijn neefje Dirk Duffeling aan in de zomer van 1995. Harry weet de Dementors uiteindelijk te verjagen door middel van de spreuk Expecto Patronum.[2] In dezelfde zomer komt de Voorhoede, bestaande uit negen tovenaars, Harry ophalen met bezemstelen uit het huis van de Duffelings.

Het jaar daarna, in 1996, komt de tovenaar Albus Perkamentus Harry Potter persoonlijk ophalen uit Klein Zanikem.

De Strijd van de Zeven PottersBewerken

250px-Battle Over Little Whinging
De strijd van de zeven potters
Lily LovedToegevoegd door Lily Loved

StratenBewerken

Ligusterlaan
De Ligusterlaan
FotobaasToegevoegd door Fotobaas

LigusterlaanBewerken

Aan de Ligusterlaan staan keurige heggen en straatlantaarns met een oranje licht. De huizen zijn er groot en vierkant en hebben een oprit voor de auto. Voor het huis liggen mooie gazons.

MagnolialaanBewerken

De Magnolialaan is een straat dan ligt aan de Magnolialaan. Ook is de Magnolialaan verbonden door middel van een brandgang met de Salviastraat.[2]

MagnoliastraatBewerken

Magnoliastraat 2
Park aan de Magnoliastraat
FotobaasToegevoegd door Fotobaas

De Mangolianstraat ligt aan de Magnolialaan. De straat wordt gekenmerkt door grote, vierkante huizen met perfect gemillimeterde gazons. De bewoners zijn rijk, waardoor er vaak voor de huizen grote auto's staan. Aan de Magnolialaan bevindt zich een speeltuin in een klein parkje.[2]

BrandgangBewerken

Tussen de Magnolialaan en de Salviastraat bevindt zich een smalle brandgang. Het is er meestal vertalen en donker, omdat er geen verlichting is. Aan de ene kant staan garagemuren en aan de andere kant een hoge schutting.[2]

SalviastraatBewerken

De Salviastraat is een straat die ligt aan de Ligusterlaan. Ook wordt de Salviastraat verbonden door middel van een brandgang met de Magnolialaan.

OnderwijsBewerken

Ballings uniform
Dirk Duffeling in zijn Ballingsuniform
FotobaasToegevoegd door Fotobaas

Ballings CollegeBewerken

Ballings is een privé middelbare school in Klein Zanikem. Dirk Duffeling en zijn vriend Pieter Pulking begonnen in 1995 op deze school. Ook de vader van Dirk, Herman Duffeling, zat vroeger ook op deze school. Het eten op de school blijkt erg slecht te zijn, hoewel dat door sommige sterk wordt ontkent.[3]

J.F. TreitercollegeBewerken

Het J.F. Treitercollege is een middelbare school gelegen in het plaatsje Klein Zanikem. Er wordt gezegd dat ze eersteklassers de eerste dag met hen hoofd in de toilet duwen als ritueel. Het uniform van het J.F. Treitercollege is somber en grijs.[3]

IndustrieBewerken

DrillingsBewerken

Aan de rand van de stad ligt de boor-machinefabriek Drillings. Herman Duffeling is de directeur van de fabriek.

(Oud)bewonersBewerken

ReferentiesBewerken

  1. Harry Potter en de Gevangene van Azkaban - Hoofdstuk 3 (De Collectebus)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Harry Potter en de Orde van de Feniks - Hoofdstuk 1 (Dirk Draait Door)
  3. 3,0 3,1 Harry Potter en de Steen der Wijzen - Hoofdstuk 3 (De Brief van Niemand)

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki