Wikia

Harry Potter Wiki

Lacarnum Inflamarae

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Lacarnum Inflamarae.gif
Larcarnum Inflamarae
Woorden:La-CAR-nr In-fla-MA-ray
Type:Bezwering
Effect:Maakt vuur op een mantel

Larcarnum Inflamarae is het uitspreken van een Bezwering die mantels doet brandden (en mogelijk andere kleding), door het afschieten van een vuurbal uit de punt van je toverstok.

Hermelien gebruikte deze spreuk in deel 1 op de mantel van Severus Sneep omdat ze dacht dat hij Harry probeerde van zijn bezem te gooien.

EtymologieEdit

Het Latijnse inflammo, of het werkwoord inflammatio betekent "in brand". Lacarnum, van het Latijnse "lacerna", wat "mantel".

Achter de SchermenEdit

  • De bezwering van deze spreuk is vermeld in de verfilming vanHarry Potter en de Steen der Wijzen. In het boek is de bezwering nooit vermeld, maar wordt beschreven als "een weinig, goed gekozen woorden", en de visuele beschrijving is "helder blauwe vlammen." Larcarnum Inflamarae kan een filmische vervanging van de Blauwe Bellen Bezwering zijn.
  • Hoewel specifiek gericht voor gebruik op mantels, is het onbekend of het zou werken tegen de mantel van een Dementor of een Stik-de-Moord.
  • Terwijl het normaal is dat spreuken die vuur maken gebruikt worden op allerlei dingen, is deze spreuk waarschijnlijk beter geschikt voor gebruik op mantels en andere kledingstukken.

VoorkomensEdit

Around Wikia's network

Random Wiki