Wikia

Harry Potter Wiki

Levensschuld

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Een Levensschuld (Engels: Life Debt) is een magische band gevormd tussen een tovenaar of heks en de persoon wiens leven ze hebben gered. Degene die de schuld te danken heeft aan de redder zou een dag zijn verplicht om de
004HPA Timothy Spall 005.jpg

Pippeling heeft een levensschuld aan Harry Potter

akte af te lossen door iets te doen wat gunstig zou zijn voor de genoemde redder. Zo'n obligatie kan worden gevormd tussen zelfs de ergste vijanden en ongeacht of een van de betrokken partijen willen of niet. Omdat deze obligatie magisch bindend is, moet degene, of hij/zij het nu wil of niet, de schuld aflossen, zelfs als ze daar niet om vragen.

Bekende LevensschuldenEdit

  • James Potter, in zijn vijfde jaar, gered: Severus Sneep uit een bijna fatale grap dat Sirius Zwarts gespeeld op hem, die betrokken zijn lokken Sneep aan het Krijsende Krot , waar Remus Lupos in zijn weerwolf vorm. Als zodanig, Sneep verschuldigd James een leven schuld, hoewel ze haatten elkaar. Dit was terugbetaald wanneer Sneep herhaaldelijk beschermd James zoon, Harry , Harry's hele jaar op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus . Het is echter mogelijk dat Sneep ervoor gekozen om Harry te beschermen enkel en alleen omdat zijn liefde van de moeder van Harry's,Lily Potter. Sneep ook zou kunnen hebben terugbetaald James toen hij vroeg Perkamentus om de Potters verstoppen in 1981.
  • Harry Potter, in zijn derde jaar , verhinderde Peter Pippeling van wordt vermoord door zijn voormalige beste vrienden, Sirius Zwarts en Remus Lupos, voor verraad. In plaats daarvan vroeg Harry voor hem te worden overgebracht naar Azkaban . Hoewel Pippeling ontsnapt, hij nog steeds schuldig Harry een leven schuld. Dit was terugbetaald wanneer Pippeling een zeldzaam en kort moment van genade toonde aan de Skirmish in Villa Malfidus en vrijgegeven Harry uit een verstikkend te houden met zijn zilveren hand , die Voldemort had hem gegeven voor het opofferen van zijn eigen hand terug te brengen Voldemort in menselijke vorm. Helaas was het vervullen van deze schuld, dat de zilveren hand om vervolgens weer in Peter veroorzaakt, hem te doden voor het tonen van wat Voldemort zou hebben overwogen zwakte.

Around Wikia's network

Random Wiki