Wikia

Harry Potter Wiki

Mede

2.863pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Mede
Object informatie
Gebruik

Drinken

Mede is een alcoholische drank gemaakt door het gisten van honing die is verdund met water. Mede was populair in het klassieke Griekenland en ook in Rome. Het werd de favoriete drank van vele Europese stammen, na de val van Rome. Mede is een ook een veel gedronken drankje in de Toverwereld.

Bekende toepassingen Edit

In Harry Potter 's derde jaar, drinkt Rubeus Hagrid vijf pinten warme mede, die hij had besteld bij Madame Rosmerta uit de Drie Bezemstelen in Zweinsveld.

Tijdens het schooljaar 1994-1995 was er een gerucht in overvloed, dat Albus Perkamentus vele vaten had van Mede, die hij had besteld voor het Kerstbal, maar dit was niet waar.

Harry zag voor het eerst Mede in de zomer van 1996 toen Perkamentus aangekomen op Ligusterlaan 4 om uit te leggen dat Sirius Zwarts Harry zou komen halen. Hij merkt op dat, hoewel hij had nog nooit zoiets gedronken had, hij er ​​enorm van genoot.

Ron Wemel werd vergiftigd door het drinken van Hildebrand Slakhoorns op Eik Gerijpte Mede.

In Harry's zesde jaar op Zweinstein, gaf Professor Hildebrand Slakhoorn Ron Wemel een glas van op eiken-
Mede ron.jpg

Ron nadat hij de vergiftigde mede heeft gedronken

gerijpte mede, nadat zij hem het tegengif voor een Liefdesdrank hadden gegeven. Slakhoorn was er echter niet van op de hoogte dat de mede was vergiftigd door Draco Malfidus. Het was Malfidus' bedoeling dat de fles mede Perkamentus zou bereiken. Alleen door het snelle werk van Harry Potter, die een Bezoar in de keel Ron propte, redde hij zijn leven. Perkamentus zou later commentaar aan Draco geven dat dit een ruwe en wanhopige manier van moord was.

Voorkomens Edit

Around Wikia's network

Random Wiki