Wikia

Een Mestbom is een magische stinkbom die een een bedorven geur afgeeft. Mestbommen werden uitgevonden in de negentiende eeuw door Alberic Oberon.

Bekende toepassingenEdit

Ondanks (of misschien dankzij) Vilders afkeer van hen, gebruikte de studenten de bommen ook op school, met name in 1996 in de nasleep van Fred en George Wemels vertrek. De tweeling had een een Mestbom onder de stoel van Tante Marga's stoel gelegt en daarna mochten ze nooit meer op bezoek komen.

In 1995, Nymphadora Tops heeft Ginny Wemel geleerd hoe je kan controleren of een deur betoverd is met een Fnuiksprek. Als je er een Mestbom tegenaan gooit en die kaatst terug dat bevat de deur in kwestie en Fnuikspreuk. Later dat jaar, beschuldigd Vilder Harry Potter van het versturen van een uil om Mestbommen te bestellen, toen hij eigenlijk een geheime brief naar Sirius Zwarts aan het sturen was, en Harry naar waarheid het ontkende.

Studenten worden er constant op gewezen dat mestbommen verboden items zijn op Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus door Perkamentus, hoewel dat alleen gebeurd op verzoek van Vilder.

VerschijningEdit

Around Wikia's network

Random Wiki